• attlangta01

Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?

Hej

Vi försöker nu få till nr 2. Är inne på andra försöket, stimuleras med menopur för att få en ägglossning, men gör sen "jobbet" själva. Hittar inte alls många trådar om såna som använder menopur eller puregon endast för ägglossningsstimulering, utan att sen gå vidare till IVF.
    Skulle vilja byta lite erfarenheter eller helt enkelt följas åt med någon annan, om det finns någon där ute som är i liknande sits??

• Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?
  • Tjockisbullen2012

Jag äter folsyra och har gjort sedan innan dottern blev till. Man ska ju helst göra de innan man blir gravid och eftersom vi försökt i snart två år så har jag också ätit folsyra länge. Jag köper kvinna på apoteket hjärtat och då är det massa andra bra vitaminer också. :)

• Tesen83

Äntligen! 

Efter fyra veckors sprutande har det äntligen börjat hända något. Var på mitt sjätte vlu idag och två finna ägg är på G. Ska på ett sista besök och nytt vlu på lördag för att sen ta ovitrelle. 

Idag är jag lycklig 

• JenMark

Nu är jag lite brydd här. Idag (7dagat efter jag avbröt sprutningen pga många stora ägg) så kom det lite mens? Tror inte jag fått äl heller som Dr sa att de skulle komma några dagar efter vi avbröt. Eller så kanske al kommer eller har redan varit? Ja jag vet inte alla jag.... Förvirrande kropp, har även åkt på influensa oxå..

• EnBoll

Hur går det för alla? Jag är på ovitrelle + 11 och tänkte testa på fredag, men tiden går så sakta!!

• snorklan
    EnBoll skrev 2014-09-21 17:42:58 följande:

Hur går det för alla? Jag är på ovitrelle + 11 och tänkte testa på fredag, men tiden går så sakta!!

Hej

Jag är på ovitrelle + 8 och tänkte också testa på fredag.

Mår inte ett dugg bra faktiskt, har jättemycket kramper i magen, som kommer och går, och illamående. Värst är det när jag försöker vila. Värme och rörelse hjälper (tänk mensvärk typ) Kan det vara OHSS? Hade på samma sätt första gången jag tog ovitreller (då jag fick ägglossning) men andra gången (då jag inte fick ägglossning) blev det inte såhär. Det kom igång rätt många dagar efter sprutan. Har ni andra fått såhär?
  • Tesen83

Håller tummar och tår för er att där är bebis på gång. 

I kväll ska jag ta ovitrelle och hoppas på att båda äggen släpper. Solig

• snövit

Jag är på dag 12 efter ovitrelle idag, tog ett gravtest i morse som visade negativt (kunde ju inte hålla mig).. så antingen är det för tidigt eller så är det negativt, tror inte det har tagit sig då jag verkligen inte känner nått alls!!
    lycka till allihopa!!

• Tjockisbullen2012

Nu har det slutat blöda efter missfallet så nu kör vi igång igen och hoppas på en ny graviditet snarast! Det blir en sprutfri månad denna gång så jag hoppas det kommer igång en ägglossning av sig själv ändå. Ska på koll på onsdag och se så allting har kommit ut. Lycka till alla som har BIM smart!

• EnBoll

Snorklan, Jag har också mycke "kramper" i magen, både i vänster äggstock och livmodern och ibland känns det som mensvärk. Hoppas hoppas..

Snövit, hoppas att det var för tidigt bara!

Tjockisbullen2012 lycka till nästa omgång!

Och lycka till Tesen83!

Svar på tråden Fler som gör hormonbehangling för att få ägglossning, utan IVF?