• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Anna84

Första kvällen jag verkligen känner att jag är uppsvullen om magen...tung känsla och byxorna spänner som bara den.
    Innan har det inte varit så påtagligt som nu...

Det värsta är att jag är på kurs heeeela veckan och det är inte direkt mysbyx-stunder på kvällen som gäller :-/

• Dakine
    finder skrev 2014-03-24 17:23:07 följande:
    Jag är nu i V6(5+0-2) 
    Va rätt platt för 2-3veckor sedan..

Oj jävlar! Här går det undan! :P Stor mage redan. Kul :) 
  • Mimmzan

Hejsan jag plussade igår! Jag har bf 27 november :) väldigt tidigt än! :) jag är 22 år och bor i krylbo dalarna! :)

• Malinbarre

Hej! Ni som har längre eller kortare menscykel än 28 dagar, hur räknar ni? Räknar ni från mensens första dag eller från eran ägglossning?

• jenniejuhlin
    Lindaskablimamma skrev 2014-03-19 11:27:15 följande:
    Hej Jennie!

Va roligt! Jag väntar oxå mitt första barn.. 
    Min kille blev chockad, började googla en massa grejer... Fick panik då han såg att sexlivet ev försvinner hahaha
    Men nu har allt lagt sig och han har slappnat av.
    Jag väntar i början av november, runt samma dag som min egen födelsedag.

Dock är jag förtegen om graviditeten, då det är så nytt och jag vill inte jinxa något.

Hoppas allt bra!
    Det har lagt sig nu och han har smällt det hela så nu är han super glad och stöttande :) 
    Börjar redan bli nervös över hur det kommer att kännas under hela graviditeten. Har känt mycket redan. 
    Lycka till :D
  • jenniejuhlin
    Mimmzan skrev 2014-03-24 22:53:38 följande:
    Hejsan jag plussade igår! Jag har bf 27 november :) väldigt tidigt än! :) jag är 22 år och bor i krylbo dalarna! :)
    hej! 
    grattis, jag har också bf den 27. så Spännande :D heh
  • Mimmzan
    jenniejuhlin skrev 2014-03-25 19:23:11 följande:
    hej!  grattis, jag har också bf den 27. så Spännande :D heh

Jahaa vad roligt!! Men första barnet brukar vilja hålla sig i magen en stund! Så jag tror vi får december bebisar!:) jennie
  • Dakine

Ni som plussat, vilka preventivmedel använde ni innan? 

Innan jag plussade med sonen så hade jag ätit p-piller (yasmine 28) , efter graviditeten fick man inte äta p-piller medan man ammade varpå jag valde att sätta in en p-stav. Är orolig att det är den som ställer till det och därför jag aldrig blir gravid :/ Vill gärna höra hur det vart för er! 

• Annapanna91

Hej på er! Joinar gärna denna tråd som helt ny på familjeliv. Går in i vecka 8 i morgon och har beräknad förlossning 11:e november. Håller tummarna för att allt ska gå bra. Första graviditeten! Symtomuppdatering: haft "mensvärksliknande smärta från och till de senaste veckorna, är jättetrött och kissnödig mer ofta. Höll på att svimma av salami"stanken" från kylskåpet och kräktes av att knyta ihop soppåsen i badrummet hehe .. Trevlig kväll!

• Lavish
    Dakine skrev 2014-03-25 20:03:40 följande:
    Ni som plussat, vilka preventivmedel använde ni innan? 

Innan jag plussade med sonen så hade jag ätit p-piller (yasmine 28) , efter graviditeten fick man inte äta p-piller medan man ammade varpå jag valde att sätta in en p-stav. Är orolig att det är den som ställer till det och därför jag aldrig blir gravid :/ Vill gärna höra hur det vart för er! 
    Samma här fast inte yasmine. Använde piller före sonen, efter sonen satte jag in p-stav. Tog ut p-staven 7 januari, fick aldrig någon mens efter det, men plussade 7 mars.
Svar på tråden Novemberbarn 2014