• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Dakine
    Lavish skrev 2014-03-26 06:40:06 följande:
    Samma här fast inte yasmine. Använde piller före sonen, efter sonen satte jag in p-stav. Tog ut p-staven 7 januari, fick aldrig någon mens efter det, men plussade 7 mars.
    Okej, då finns det kanske förhoppningar. Jag tog ut min p-stav augusti 2012, men då blev det bröllop och sedan kom jag in på min utbildning så vi väntade med barnskapandet ett år fram till juli 2013... men nu händer inget. Ångrar att jag inte började när jag tog ut staven för jag tyckte mensen var mer regelbunden då än nu! 
  • SumShine
    Mimmzan skrev 2014-03-24 22:53:38 följande:
    Hejsan jag plussade igår! Jag har bf 27 november :) väldigt tidigt än! :) jag är 22 år och bor i krylbo dalarna! :)

Vad kul Jag plussade igår och är beräknad den 27 november. Har ni försökt länge?
  • alexTiger

Hej Alla, jag plussade i fredags och är vecka  6 (5 +1) med första barnet, väldigt glad men lite chockad, trodde inte att det skulle gå så snabbt, (gick på första försöket)

jag har en mycket stor missfallsrisk då jag har en autoimmun sjukdom så jag är glad och nervös, vissa läkare säger att jag har uppemot 70-80% risk för missfall. Jag förösker boka tid nu till ett tidigt vaginalt ultraljud privat, för om vi hör ett litet hjärta är risken avsevärt mindre.

jag är 30 år och bor i Uppsala och är beräknad till 24 november,

vad roligt att få vara med!

• Mimmzan
    SumShine skrev 2014-03-26 08:03:19 följande:
    Vad kul Jag plussade igår och är beräknad den 27 november. Har ni försökt länge?

Jaha vad kul! :) vi hade försökt i ett år . Men vi fick missfall ett år sen och då hade vi försökt i bara 2 månader så då gick det snabbt ist. Sen tog det ett år och nu har vi plussat igen!!!♥♥♥ :) hur länge har ni försökt då?
  • Ljusgläntan
    alexTiger skrev 2014-03-26 10:27:27 följande:

Hej Alla, jag plussade i fredags och är vecka  6 (5 +1) med första barnet, väldigt glad men lite chockad, trodde inte att det skulle gå så snabbt, (gick på första försöket)

jag har en mycket stor missfallsrisk då jag har en autoimmun sjukdom så jag är glad och nervös, vissa läkare säger att jag har uppemot 70-80% risk för missfall. Jag förösker boka tid nu till ett tidigt vaginalt ultraljud privat, för om vi hör ett litet hjärta är risken avsevärt mindre.

jag är 30 år och bor i Uppsala och är beräknad till 24 november,

vad roligt att få vara med!

Vilket sjukhus eller läkare har gett dig den diagnosen? Jag tror jag har det med men hittar ingen läkare som känner till det ;(
  • Malinn81

Hejsan. Jag har äntligen plussat nu efter att vår förstfödda son föddes i aug -10. Under amningen käkade jag, tror de hette zerazette i 4 månader. Sedan försökte vi bli gravida igen men när de inte tagit sig på tre månader backade sambon ur och ångrade sig ville aldrig mer ha barn. Jag ville ju fortfarande ha barn så har gillat att vi kört oskyddat ända sedan dess. Men tyvärr tog det sig aldig. Sonen född 2010 tog 4 månader att plussa med. Och ett barn vi tyvärr aborterade två år  tidigare, tog med 4 månader. Så nu när killen ville skaffa syskon trodde jag allvarligt talat inte att jag kunde efter alla sprut i mig under åren emellan.. Men killen sa ja till barn den 15 februari och tre dagar senare var jag gravid.. Så vi blev ju lite paffa båda två. Den tionde november har jag preliminärt räknat ut på uträknaren här på sidan. Har ju inte haft mens som kommit precis på dagen när jag väntat, har typ kunnat vänta 14 dagar innan den behagat dyka upp. Iallafall har jag besök inbokat på måndag den 31a mars. Så då vet vi ju lite mer, förhoppningsvis.

• Lindaskablimamma
    jenniejuhlin skrev 2014-03-25 19:21:00 följande:
    Det har lagt sig nu och han har smällt det hela så nu är han super glad och stöttande :) 
    Börjar redan bli nervös över hur det kommer att kännas under hela graviditeten. Har känt mycket redan. 
    Lycka till :D
    ÅÅh Va roligt!!
    Själv så ar jag som ett pms monster hahahah
    Blir galen av alla hormoner :)
    Det enda jag märker är att tuttarna växer så det knakar, är i vecka 7+2
    ingen mage än så länge ..
    mår lite illa men det är överkommligt.

Lycka till!! :D
  • Lindaskablimamma

Hej på er november mammor :D

Undrar ifall det är några av er som märkt att urinen luktar, min luktar lite åt det söta hållet.
    Känslig sen innan för dofter o det har inte blivit bättre sen jag blev gravid Tyst hahaha

Jag dricker vatten konstant då det är det enda som smakar.
    Har alltid druckit mkt cola zero ( tyvärr) men då det kan ge fostret hjärnskador så kommer ingen läsk in i min kropp.

• Malinn81

har inga grav. symtom förutom riktigt ömma bröst.. visst e jag ju lite tröttare än vanligt.. va extremt trött redan innan.. men kan lugnt gå o lägga mej kl 20 men då får jag oftast inte sonen med mig så jag får snällt va vaken till sambon kommer hem.

• Dakine
    Lindaskablimamma skrev 2014-03-26 14:28:15 följande:
    Hej på er november mammor :D

Undrar ifall det är några av er som märkt att urinen luktar, min luktar lite åt det söta hållet.
    Känslig sen innan för dofter o det har inte blivit bättre sen jag blev gravid Tyst hahaha

Jag dricker vatten konstant då det är det enda som smakar.
    Har alltid druckit mkt cola zero ( tyvärr) men då det kan ge fostret hjärnskador så kommer ingen läsk in i min kropp.
    Hur vet du att det kan ge hjärnskador? :S 
Svar på tråden Novemberbarn 2014