• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • EnglaAlvaTredje
    Malinn81 skrev 2014-03-28 11:55:18 följande:

Nyss varit på kvinnoklinikens akut o fick efter endel väntan se bebis på skärmen med ett dunkande hjärta :0) v7+2 stod det. Skönt att få veta. Ringde imorse o hon bad mig köra ner direkt, så förstående skönt ju

Vad skönt att höra! Vilken lättnad för er :D
  • Kittten
    Nyss varit på kvinnoklinikens akut o fick efter endel väntan se bebis på skärmen med ett dunkande hjärta :0) v7+2 stod det. Skönt att få veta. Ringde imorse o hon bad mig köra ner direkt, så förstående skönt ju

Åh så fantastiskt :)
  • Malinn81
    Kittten skrev 2014-03-28 18:01:28 följande:
    Åh så fantastiskt :)

EnglaAlvaTredje skrev 2014-03-28 15:39:20 följande:
    Vad skönt att höra! Vilken lättnad för er :D

Ja jätteskönt att veta :o)
  • Tina80

Hoppar in i den här tråden jag med :) 

Har efter ett sent missfall i v 21 Juni 2014 ( IVF -graviditet) äntligen vågat oss på att försöka igen och jag vet inte vad oddsen är men första frysåterfringen tog sig och vi väntar nu en liten flinga till den 27:e November.
    Känns spännande och oroligt på samma gång men jag är positiv och tänker att den här gången går det bra.

Grattis till er alla här inne som går i väntans tider och hoppas allt flyter på bra för oss allihopa..känns lååååångt till November nu.

• Lavish

Grattis alla nya, beklagar missfallet, och glad för Malinn81 skull att bebisen är kvar!

Har en tid på torsdag 3 april för att prata om kost och sånt med någon barnmorska. Har ju gjort det förr så tvivlar på att det blir så mycket nytt, men åtminstone sist var vi ett gäng och då är det ju lite kul att få en första titt på några andra föräldrar i området som ska ha barn ungefär samtidigt. 

Gick in i vecka 8 idag och än så länge har jag inte känt av något illamående så jag håller tummarna att jag kommer undan lika lätt denna gång som förra. Däremot har jag en konstant molande växtvärk i magen som man blir lite trött av i längden. 

• nixinillaw
    Camilla83 skrev 2014-02-21 12:31:15 följande:
    Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)
    hej Camilla83 vad roligt för dig, jag fick reda på att jag är gravid i förrgår och är i v 6 nu i dag. Kommer få barn om allt går vägen i slutet på november. Detta är mitt första barn, är lite smått nervös och det pirrar väldigt mycket av att tänka tanken :)
  • MjölkChoklad

Åh, vilken lättnad!!!! Härligt att den lill* var kvar!
  • MjölkChoklad
    Tina80 skrev 2014-03-29 08:26:30 följande:
    Hoppar in i den här tråden jag med :)  Har efter ett sent missfall i v 21 Juni 2014 ( IVF -graviditet) äntligen vågat oss på att försöka igen och jag vet inte vad oddsen är men första frysåterfringen tog sig och vi väntar nu en liten flinga till den 27:e November. Känns spännande och oroligt på samma gång men jag är positiv och tänker att den här gången går det bra. Grattis till er alla här inne som går i väntans tider och hoppas allt flyter på bra för oss allihopa..känns lååååångt till November nu.

Välkommen!!! Vad hemskt med ett så sent missfall - beklagar verkligen! Ja, visst känns det lååååångt till november
  • Malinn81
    Lavish skrev 2014-03-29 08:35:33 följande:
    Grattis alla nya, beklagar missfallet, och glad för Malinn81 skull att bebisen är kvar!

Har en tid på torsdag 3 april för att prata om kost och sånt med någon barnmorska. Har ju gjort det förr så tvivlar på att det blir så mycket nytt, men åtminstone sist var vi ett gäng och då är det ju lite kul att få en första titt på några andra föräldrar i området som ska ha barn ungefär samtidigt. 

Gick in i vecka 8 idag och än så länge har jag inte känt av något illamående så jag håller tummarna att jag kommer undan lika lätt denna gång som förra. Däremot har jag en konstant molande växtvärk i magen som man blir lite trött av i längden. 

Tack va snällt av dig :o)

Fick likadan blödning i förmiddags igen, läskigt!!

Har vilat i tre timmar nu med sonen lekandes brevid..

Ska ringa gynakuten igen på måndag så kanske man blir lugn igen..
  • Dakine

Är det normalt att ha molvärk/mensvärk tidigt i graviditeten? 
    Jag vet inte om jag är gravid än, men blir bara orolig att det ska vara mensen som är på G! :( 

Svar på tråden Novemberbarn 2014