• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • EnglaAlvaTredje

Nog har jag symptom alltid! Byxorna stramar runt magen (som putar och är svår att dölja), illamående som kommer och går under dagen och blir värre på kvällen. Och idag höjde sambon ögonbrynen och utbrast "Men jäklar! Redan?" När han såg mig utan bh :D Hahaha! Under fotbollsträningen känner jag dessutom av fogarna i ryggen... Inte bra. Bara i vecka 6 (5+3) än så länge. Men samtidigt skönt att känna av graviditeten!

• Malinn81

Hej
    Jag fick typ mens igårkväll, som blev jättemycket inatt typ med slem o klumpar i. Blöder inte så mycket nu längre, efter jag bytt binda 01,30..

Det är missfall då va?

• Anna84

Malinn 81, ring och prata med dom så du får åka och kolla. Det låter ju tyvärr som ett missfall....

• Malinn81
    Anna84 skrev 2014-03-28 06:59:24 följande:
    Malinn 81, ring och prata med dom så du får åka och kolla. Det låter ju tyvärr som ett missfall....
    japp ska försöka få tag i bm som jag ska till på måndag för inskrivning.. hur snabbt kan man på bebistillverkningen igen? hoppas verkligen att killen e med på att fortsätta.. har precis gått igenom 3 år då han vägrat o aldrig mer velat ha.. hoppas verkligen att man slipper ta de med samtidigt som detta.
  • Dakine
    Malinn81 skrev 2014-03-28 07:22:58 följande:
    japp ska försöka få tag i bm som jag ska till på måndag för inskrivning.. hur snabbt kan man på bebistillverkningen igen? hoppas verkligen att killen e med på att fortsätta.. har precis gått igenom 3 år då han vägrat o aldrig mer velat ha.. hoppas verkligen att man slipper ta de med samtidigt som detta.
    Du kan börja direkt det känns bra. Jag fick aldrig tillbaka mensen efter, och fertilitetsläkarna brukar säga "Varför vänta?" 
  • Malinn81

Nyss varit på kvinnoklinikens akut o fick efter endel väntan se bebis på skärmen med ett dunkande hjärta :0) v7+2 stod det. Skönt att få veta. Ringde imorse o hon bad mig köra ner direkt, så förstående skönt ju

• Dakine
    Malinn81 skrev 2014-03-28 11:55:18 följande:
    Nyss varit på kvinnoklinikens akut o fick efter endel väntan se bebis på skärmen med ett dunkande hjärta :0) v7+2 stod det. Skönt att få veta. Ringde imorse o hon bad mig köra ner direkt, så förstående skönt ju
    Oj, vilken tur! :) Så himla skönt!! :)) 
  • Lindaskablimamma
    Dakine skrev 2014-03-27 20:39:56 följande:

Tror inte heller det är bra att dricka allt för mycket, men sunt förnuft kommer man långt med :) 
    Jag försöker också undvika e-ämnen, nitrit och sånt skit... men just aspartam om det bara är cola zero man dricker i en liten mängd så tror jag inte det gör någon större fara. Har faktiskt läst att det inte påverkar en graviditet, minns bara inte vart. Tror det var på vårdguiden under frågor och svar. 

Sen skrev en vältränad människa (som är brandman och tränar väldigt mycket styrketräning) till mig en gång, när jag påpekade hur mycket aspartam de drack att 
    "De farliga kemikalierna i aspartam så som fenylalanin, asparginsyra och det hemska metanol som bryts ner till formaldehyd i kroppen. Ex fenylalanin som folk tycker är vidrigt. Från lightläsk finns det ca 2-4 mg per liter. Äter du 100 g kyckling file får du i dig ca 250 mg. Alla kemikalier vi skriker om är i själva verket vanliga aminosyror, rent av livsnödvändiga. Tänk vad vissa ämnen kan skapa myter. Tänk istället på vad som pumpas in i kyckling.. diväteoxid. De dödar oss i förstora mängder! Usch! " ... 

Så man vet inte riktigt vad man ska tro :P 

hahah ja det är sant!
    Sunt förnuft kör vi på! :D
Svar på tråden Novemberbarn 2014