• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • finder

Är tyvärr inte så orolig men då slår de säkert hårdare oxå.. Har ni funderat på vad för vagn ni ska köpa? Dottern kom i september och hade en babytravel Amsterdam..

Lavish skrev 2014-03-26 20:19:25 följande:
    Jag kommer nog att göra som sist och köpa efter KUB ultraljudet. Bara nån första liten grej för att fira, de stora dyra grejerna väntar jag nog med till v 25. Helt enkelt för att jag inte litar tillräckligt på att det ska gå vägen. Efter KUB har man ju ändå sett att det finns en bebis som lever och ser frisk ut därinne, just nu hoppas man men vet inte säkert vad som egentligen finns i magen. 

Tänkte lite att man kanske kunde köpa en liten snutte eller nalle till bebisen redan nu, och skulle det bli missfall kan man ta och begrava den eller göra någon annan liten ceremoni med den, för nu tror jag jag skulle behöva det om det blev ett missfall, skulle ändå inte bara kunna glömma det här barnet.

Men att ha dragit på sig vagn och babyskydd och andra stora grejer som man sen inte får användning för skulle bara kännas hemskt och värdelöst. 

• Anna84

Jag har börjat kika lite på vilken sorts vagn jag skulle vilja ha...sambon tycker det är alldeles för tidigt att ens titta. Men det är mysigt att drömma sig bort.
    Jag har kollat på en Brio Happy, dom är väldigt fina, alt en Brio Go.Jag är inte mkt för de vagnar med små vridbara hjul fram....framförallt inte nu när h*n kommer när det kan va snö.
    Men väntar tills vi är runt v20-25 nåt sånt, mest ifalldet händer nåt.
    Däremot ska jag tillUllared nästa helg, då ska jag köpa nåt litet till bebisen.

• th12

Hoppar in här;) bf är 17 nov o jag plussade på dag 41 (!), v.5+5. Har en son som fyllde 2år nu för 2v sen, med honom tog det på andra försöket, plussade på bimdagen och berättade för svärmor v. 5+5... med den här har vi försökt sen i maj så har blivit rejält snopen varje månad då det inte har tagit sig, men nu så 😊

• MjölkChoklad
    Anna84 skrev 2014-03-27 06:33:14 följande:
    Jag har börjat kika lite på vilken sorts vagn jag skulle vilja ha...sambon tycker det är alldeles för tidigt att ens titta. Men det är mysigt att drömma sig bort. Jag har kollat på en Brio Happy, dom är väldigt fina, alt en Brio Go.Jag är inte mkt för de vagnar med små vridbara hjul fram....framförallt inte nu när h*n kommer när det kan va snö. Men väntar tills vi är runt v20-25 nåt sånt, mest ifalldet händer nåt. Däremot ska jag tillUllared nästa helg, då ska jag köpa nåt litet till bebisen.

Jag spanar på vagnar på nätet - så kul Bugaboo Buffalo är jag lite inne på. Dock haft Brio tidigare och varit väldigt nöjd
  • SumShine
    Mimmzan skrev 2014-03-26 10:46:13 följande:

Jaha vad kul! :) vi hade försökt i ett år . Men vi fick missfall ett år sen och då hade vi försökt i bara 2 månader så då gick det snabbt ist. Sen tog det ett år och nu har vi plussat igen!!!♥♥♥ :) hur länge har ni försökt då?
    Grattis ooo så himla kul! Vi har försökt sedan förra året i November så det är inte jätte länge. Så tråkigt med missfall det värsta var att man hade så starka känslor för någon som inte riktigt fanns. Vi har helt förkrossade och när jag låg på sjukhuset så vart min man helt blek för båda vi kunde inte tro på att det var sant men nu äntligen har vi plussat. Men man vågar inte riktigt tro det ännu. Ni plussa ni ? kramar 
  • Prinzessans

Hoppar gärna in här. Plussade svagt igår o 1-2 veckor på CB digital idag. Blir barn nr3 för mig o nr2 för min sambo. Så vi blir många om detta går vägen. Vågar inte hoppas fullt ut då vi fick ett MF vid årsskiftet.

• jenniejuhlin
    Mimmzan skrev 2014-03-25 19:36:53 följande:

Jahaa vad roligt!! Men första barnet brukar vilja hålla sig i magen en stund! Så jag tror vi får december bebisar!:) jennie
    hehe okej, ja det får vi ju se då :) 
    grattis
  • choklaa

Vill annonsera lite :) har en Emmaljunga nitro 2013 modelfärg pp grey (pp märke på suffletten) inga märken i chassit, sitt del använd 2-3 månader dock ej dagligen och liggdel använd 2 månader säljs med parasoll och fotsack. Om någon är intresserad. Betalde 10,300:- för detta. I februari 2013.

Säljs för 8500:-

Inboxa om intresse finns.

• Anna84

Ringde för tid till inskrivning idag, så den 30April är d inskrivning och 19 maj är första UL! Shit vad verkligt det blev och längtar som bara den nu....

Började ju nästan böla när jag fick datumen hahaha hormoner hej och hå

• Ljusgläntan

Varit på privat vul nu, har sånt illamående men ville kolla allt såg bra ut. Tyvärr har jag fått MA (missfall) då den lilla bara var i vecka 7 fast jag skulle vara i vecka 9 nu och inget hjärta slog. Så ledsamt när man inte blödit något och trott man var gravid :(

Svar på tråden Novemberbarn 2014