• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Ljusgläntan
    Malinn81 skrev 2014-03-26 14:37:28 följande:

har inga grav. symtom förutom riktigt ömma bröst.. visst e jag ju lite tröttare än vanligt.. va extremt trött redan innan.. men kan lugnt gå o lägga mej kl 20 men då får jag oftast inte sonen med mig så jag får snällt va vaken till sambon kommer hem.

Känner inget heller direkt! Ska på privat vul imorn för att se om allt står rätt till.
  • Malinn81
    Ljusgläntan skrev 2014-03-26 15:38:57 följande:
    Känner inget heller direkt! Ska på privat vul imorn för att se om allt står rätt till.
    jo jag vill med göra ul fast jag får väl se vad bm säger om saken på måndag
  • Kittten

Plussade i förra veckan och jag och sambon väntar nu vårt första barn. Det kom väldigt oväntat då vi inte planerade barn men otroligt välkommet av oss båda. Är i v6(5+5) och känner redan av symptom, som mensvärk i magen, illamående, ömma, spända bröst, tror dessutom de växt lite om jag inte bara inbillar mig. Har väldigt små bröst naturligtså har varit lite orolig att det ska bli problem att amma då. Någon som har erfarenhet? 

Kul att kunna följas åt så här :) 

• Lindaskablimamma
    Dakine skrev 2014-03-26 15:05:38 följande:
    Hur vet du att det kan ge hjärnskador? :S 
    Hej Dakine!

Alla produkter som inte innehåller socker utan sötningsmedel, ofta aspartam..
    Aspartam är skitfarligt inte bara för fostret utan även för oss människor.
    googla dig fram.

Clean eating är det som gäller :D
  • Dakine
    Lindaskablimamma skrev 2014-03-26 16:38:41 följande:
    Hej Dakine!

Alla produkter som inte innehåller socker utan sötningsmedel, ofta aspartam..
    Aspartam är skitfarligt inte bara för fostret utan även för oss människor.
    googla dig fram.

Clean eating är det som gäller :D
    Man ska inte tro på allt man läser på google :) Jag har frågat både läkare och sjuksköterskor och barnmorskor och den lilla mängd som vi får i oss via en sockerfri läsk skulle inte påverka på något sätt. 

Kanske om man dricker 3 liter /dag i 7 dagar .... 
  • CarolineHF
    Kittten skrev 2014-03-26 16:28:42 följande:

Plussade i förra veckan och jag och sambon väntar nu vårt första barn. Det kom väldigt oväntat då vi inte planerade barn men otroligt välkommet av oss båda. Är i v6(5+5) och känner redan av symptom, som mensvärk i magen, illamående, ömma, spända bröst, tror dessutom de växt lite om jag inte bara inbillar mig. Har väldigt små bröst naturligtså har varit lite orolig att det ska bli problem att amma då. Någon som har erfarenhet? 

Kul att kunna följas åt så här :) 

Stort Grattis!!! :)
  • finder

Konstig fråga. När har ni köpt/kommer köpa första grejen? Vi har ju en sen tidigare men kommer ändå köpa ny vagn osv..

• Kittten
    CarolineHF skrev 2014-03-26 19:55:29 följande:
    Stort Grattis!!! :)
    Tack detsamma!! :) 
  • Kittten
    finder skrev 2014-03-26 20:06:05 följande:
    Konstig fråga. När har ni köpt/kommer köpa första grejen? Vi har ju en sen tidigare men kommer ändå köpa ny vagn osv..
    Tycker det var en bra fråga, jag undrar också :) Vet inte själv men tror inte det blir riktigt än iaf. 
  • Lavish
    finder skrev 2014-03-26 20:06:05 följande:
    Jag kommer nog att göra som sist och köpa efter KUB ultraljudet. Bara nån första liten grej för att fira, de stora dyra grejerna väntar jag nog med till v 25. Helt enkelt för att jag inte litar tillräckligt på att det ska gå vägen. Efter KUB har man ju ändå sett att det finns en bebis som lever och ser frisk ut därinne, just nu hoppas man men vet inte säkert vad som egentligen finns i magen. 

Tänkte lite att man kanske kunde köpa en liten snutte eller nalle till bebisen redan nu, och skulle det bli missfall kan man ta och begrava den eller göra någon annan liten ceremoni med den, för nu tror jag jag skulle behöva det om det blev ett missfall, skulle ändå inte bara kunna glömma det här barnet.

Men att ha dragit på sig vagn och babyskydd och andra stora grejer som man sen inte får användning för skulle bara kännas hemskt och värdelöst. 
Svar på tråden Novemberbarn 2014