• Camilla83

Novemberbarn 2014

Hittade ingen tråd med Novemberbarn 2014 så jag tänkte göra en :) Plussade precis och beräknar det till 1a november. Väntar mitt andra barn, har en dotter född 2012" Fler som hunnit plussa ?? :)

• Svar på tråden Novemberbarn 2014
  • Dakine
    Malinn81 skrev 2014-03-29 15:27:29 följande:

Tack va snällt av dig :o)
    Fick likadan blödning i förmiddags igen, läskigt!!
    Har vilat i tre timmar nu med sonen lekandes brevid..
    Ska ringa gynakuten igen på måndag så kanske man blir lugn igen..
    Så konstigt att det kommer så mycket blod! :/ Hade de någon förklaring? 
  • EnglaAlvaTredje
    Dakine skrev 2014-03-29 19:03:20 följande:

Är det normalt att ha molvärk/mensvärk tidigt i graviditeten? 
    Jag vet inte om jag är gravid än, men blir bara orolig att det ska vara mensen som är på G! :( 

Ja absolut. Molvärk är bland de tidigaste symptomen. Jobbigt bara att mensvärk känns precis likadant! Många gravidsymptom är ju precis likadan som "före-mens-symptom" ????
  • Dakine
    EnglaAlvaTredje skrev 2014-03-29 19:52:56 följande:
    Ja absolut. Molvärk är bland de tidigaste symptomen. Jobbigt bara att mensvärk känns precis likadant! Många gravidsymptom är ju precis likadan som "före-mens-symptom" ????
    Ja, det är svin jobbigt. Tänker bara hela tiden att mensen kommer nu men den kommer aldrig! Har BIM på måndag, så ska testa då. Testade idag på äl+12 men fick negativt... 

När plussade ni?? 
  • Charlie40
    Dakine skrev 2014-03-29 20:10:30 följande:
    Ja, det är svin jobbigt. Tänker bara hela tiden att mensen kommer nu men den kommer aldrig! Har BIM på måndag, så ska testa då. Testade idag på äl+12 men fick negativt... 

När plussade ni?? 
    Plussade svaaagt på sticka äl+11 å gravid 1-2 veckor på cb digital äl+12. Håller tummarna för dig :)
  • Malinn81
    Dakine skrev 2014-03-29 19:03:42 följande:
    Så konstigt att det kommer så mycket blod! :/ Hade de någon förklaring? 
    nej jag jag har ju inskrivning hos barnmorskan imorgon men ska ringa de på förmiddan o se om hon tycker jag ska ta kontakt med kvinnokliniken igen.. har blött mycket sedan igår förmiddags.. kom återigen när jag va ute o gick med sonen.. fösta gången borrade jag upp gardinstång.. så nån överansträngning eller nått skulle ju jag tippa på.. men nu har det ju blött så mycket och massa slajm klumpar så hela bebisen lär väl ha åkt med ut..

har ju haft lite ont på vänster sida men tror det är mer tarmarna då jag inte varit på toa på några dagar.. var likadant i förra graviditeten jobbigt ju.. inte på det stället ju men att man inte kunde gå på toa på 2-3 dagar så får man ont på ställen jag inte tror bebis har något att göra med så här tidigt..
  • Nascha88

Hej, jag är i vecka 8 nu idag och har bf 15 November 2014...Är första barnet så allt är nytt och spännande, skrämmande.
    Har mått väldigt illa senaste tiden och ligger och vilar mkt.
    Kan typ bara äta mackor, har väldigt svårt för massa dofter och har ont i brösten. Hoppas verkligen det går över snart...
    Är glad för att inte ha haft några allvarligare problem än så iallafall :) Så synd om alla som har blödningar, eller som fått missfall, hoppas verkligen att det inte händer. Tungan ute

• Nascha88
    Malinn81 skrev 2014-03-28 11:55:18 följande:
    Nyss varit på kvinnoklinikens akut o fick efter endel väntan se bebis på skärmen med ett dunkande hjärta :0) v7+2 stod det. Skönt att få veta. Ringde imorse o hon bad mig köra ner direkt, så förstående skönt ju
    ååå vad skönt för dig!!
  • Dakine
    Malinn81 skrev 2014-03-30 10:50:43 följande:
    nej jag jag har ju inskrivning hos barnmorskan imorgon men ska ringa de på förmiddan o se om hon tycker jag ska ta kontakt med kvinnokliniken igen.. har blött mycket sedan igår förmiddags.. kom återigen när jag va ute o gick med sonen.. fösta gången borrade jag upp gardinstång.. så nån överansträngning eller nått skulle ju jag tippa på.. men nu har det ju blött så mycket och massa slajm klumpar så hela bebisen lär väl ha åkt med ut..

har ju haft lite ont på vänster sida men tror det är mer tarmarna då jag inte varit på toa på några dagar.. var likadant i förra graviditeten jobbigt ju.. inte på det stället ju men att man inte kunde gå på toa på 2-3 dagar så får man ont på ställen jag inte tror bebis har något att göra med så här tidigt..
    Okej! Jag tyckte jag fick ett svagt plus imorse men började blöda nu så antar det inte alls var ngt... 
    Men hoppas det går bättre för dig! 
  • EmiliaGK

Hej!

Jag hoppar gärna in här. Väntar mitt andra barn runt den 20 nov. Hade 2 MF förra våren så jag är fortfarande på helspänn och kan inte riktigt slappna av ännu. Går in i V.8 på torsdag och hade tänkt ringa till mödravården nu i veckan för inskrivning.

Tråkigt för er alla som fått MF, vet precis hur det känns. Men kämpa på och lycka till!

Svar på tråden Novemberbarn 2014