• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Hallonsmoothie

Hej ???? Jag plussade svagt i onsdags, lite starkare i torsdags (tänkte testa imorgon igen, men då med texten gravid el. ej ;) Har BIM imorgon lördag/söndag, då jag hade ägglossning den 22/23 feb. Här bf den 15nov och har en inbokad tid för vul den 3:e april ???? Fick missfall i v 8 i höstas och blev nu gravid igen på 3:e enkla pergotimekuren (då jag har pco) Väntar nu mitt 4:e barn, har barn i åldrarna 2, 4, 6 och en bonus på heltid på 12. Är 29 år och "livrädd" för missfall, får nästan lite ångest ibland och tror att allt jag gör typ påvärkar på minsta lilla sätt... Hur gör ni för att förhindra/mildra rädslan?

• SysterSelma
    Hallonsmoothie skrev 2014-03-07 22:21:31 följande:

Hej ???? Jag plussade svagt i onsdags, lite starkare i torsdags (tänkte testa imorgon igen, men då med texten gravid el. ej ;) Har BIM imorgon lördag/söndag, då jag hade ägglossning den 22/23 feb. Här bf den 15nov och har en inbokad tid för vul den 3:e april ???? Fick missfall i v 8 i höstas och blev nu gravid igen på 3:e enkla pergotimekuren (då jag har pco) Väntar nu mitt 4:e barn, har barn i åldrarna 2, 4, 6 och en bonus på heltid på 12. Är 29 år och "livrädd" för missfall, får nästan lite ångest ibland och tror att allt jag gör typ påvärkar på minsta lilla sätt... Hur gör ni för att förhindra/mildra rädslan?

Jag är helt med dig.. Jag har inga barn sen tidigare och det här är första riktiga försöket. Fick dock ett tidigt missfall i v 5/6 i somras , som tur var ville jag ej ha barn då, men oron för att det ska upprepas nu när jag längtar är ju stor..

Jag låg faktiskt och kom på mig själv nyss. Vilket skevt tänkesätt man har och vilken otjänst man gör sig! Jag tänkte i stil med " här ligger jag och väntar missfall, men en liten risk att det blir barn är de ju alltid"

Blir faktiskt helt slut av att vara så här negativ! Det finns INGET som säger att vaken du eller jag kommer få mf/ma bara för att vi fått ett tidigare. Och det finns INGET vi kan göra åt hur de blir. Jag tror faktiskt jag tänker tvinga mig själv att vara lite lugnare, lite gladare fr.o.m. Nu...
  • Maryswe

Jag håller mer er tjejer! Har själv svårt för att njuta av graviditeten då jag var med om ett ma i höstas.

Kan inte ta till mig graviditeten ännu, det går inte. Ska på vul och om allt är bra där så kommer jag nog kunna börja njuta av att vara gravid. Men tills dess ska jag försöka sluta oroa mig och ta en dag i taget :)

• SysterSelma
    Maryswe skrev 2014-03-07 23:31:17 följande:

Jag håller mer er tjejer! Har själv svårt för att njuta av graviditeten då jag var med om ett ma i höstas.

Kan inte ta till mig graviditeten ännu, det går inte. Ska på vul och om allt är bra där så kommer jag nog kunna börja njuta av att vara gravid. Men tills dess ska jag försöka sluta oroa mig och ta en dag i taget :)

Vilken vecka är du i och när ska du på vul? Jag funderar också på att göra det.. Skulle så gärna vilja se ett hjärta slå så fort de går. Har funderat på om man ska vänta till runt v 12 med vul men skulle ju va superskönt att få se något innan! Jag är i början av v 5 än bara :)
  • SysterSelma
    Maryswe skrev 2014-03-07 23:31:17 följande:

Tror verkligen på en Dag i taget! Det som sker, sker. Så får vi ta de när de händer, precis som vi alltid gör. Nån sa nångång, om du oroar dig för något du kan göra något åt, gör något åt det! Om inte, så slutaproa dig. Tycker det sammanfattar problemet lite :)
  • gnomen

Jag är gravid, enligt sista mens borde BF vara runt den 9e november <3

• Elmiina

Systerselma: i v.12 gör man ett vanligt ul :) så om du vill göra ett tidigt vul så rekommenderar dom att man gör de frän ca 6+ :) Jag ska göra ett i 6+0 för att stilla oron lite, får se om man kan se något så tidigt.

Svar på tråden Bebis november 2014