Hallonsmoothie skrev 2014-03-07 22:21:31 följande:
Hej ???? Jag plussade svagt i onsdags, lite starkare i torsdags (tänkte testa imorgon igen, men då med texten gravid el. ej ;) Har BIM imorgon lördag/söndag, då jag hade ägglossning den 22/23 feb. Här bf den 15nov och har en inbokad tid för vul den 3:e april ???? Fick missfall i v 8 i höstas och blev nu gravid igen på 3:e enkla pergotimekuren (då jag har pco) Väntar nu mitt 4:e barn, har barn i åldrarna 2, 4, 6 och en bonus på heltid på 12. Är 29 år och "livrädd" för missfall, får nästan lite ångest ibland och tror att allt jag gör typ påvärkar på minsta lilla sätt... Hur gör ni för att förhindra/mildra rädslan?
Jag är helt med dig.. Jag har inga barn sen tidigare och det här är första riktiga försöket. Fick dock ett tidigt missfall i v 5/6 i somras , som tur var ville jag ej ha barn då, men oron för att det ska upprepas nu när jag längtar är ju stor..
Jag låg faktiskt och kom på mig själv nyss. Vilket skevt tänkesätt man har och vilken otjänst man gör sig! Jag tänkte i stil med " här ligger jag och väntar missfall, men en liten risk att det blir barn är de ju alltid"
Blir faktiskt helt slut av att vara så här negativ! Det finns INGET som säger att vaken du eller jag kommer få mf/ma bara för att vi fått ett tidigare. Och det finns INGET vi kan göra åt hur de blir. Jag tror faktiskt jag tänker tvinga mig själv att vara lite lugnare, lite gladare fr.o.m. Nu...