• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • Lurifixen

Hej hopp... 

Här väntas barn i November tydligen, jag som just planerat med sambon att denna månaden kör vi på avhållsamhet så det blir ett barn tidigt 2015 istället. 

Tji fick vi Flört

Har två barn sedan tidigare, mitt yngsta blir 7år nu. 

Så jag har glömt allt och detta är dessutom med en helt annan man! 

Så otroligt pirrigt och nervöst... 

Främst funderar jag på hur jag ska lyckas dölja det på jobbet ett tag framöver och hoppas att morgonillamåendet inte kickar in. 

• Maryswe
    Lurifixen skrev 2014-03-07 08:06:52 följande:

Hej hopp... 

Här väntas barn i November tydligen, jag som just planerat med sambon att denna månaden kör vi på avhållsamhet så det blir ett barn tidigt 2015 istället. 

Tji fick vi Flört

Har två barn sedan tidigare, mitt yngsta blir 7år nu. 

Så jag har glömt allt och detta är dessutom med en helt annan man! 

Så otroligt pirrigt och nervöst... 

Främst funderar jag på hur jag ska lyckas dölja det på jobbet ett tag framöver och hoppas att morgonillamåendet inte kickar in. 

Åh vad roligt att du plussade fast att du inte trodde att du skulle göra det! :)
  • moromou

Hej! Går med i denna gruppen. Plussade i onsdags 5/3 och väntar nu andra barnet, har en 8 årig dotter och själv är jag 29. Grattis alla gravida!

• Yoenia

Jag hoppar in jag med....plussade svagt i slutet på Feb och den 2.Mars gjorde jag ett digiCB som sade: Gravid 2-3 veckor (4-5 enl BM)
    nu är jag i v.5 (4+3)
    BF 10 Nov detta är vår 3.e barn om det tar sig...

• tjej93
    nanna100 skrev 2014-03-06 17:04:04 följande:

Förresten när har ni tänkt att berätta för era föräldrar/svärföräldrar?
    Tycker ni att det är tidigt och berätta när man är i v.5 när det är första barnet? Om det skulle bli så att pyret inte skulle vilja stanna kvar i magen så kanske det ändå kan vara skönt att ha dem som stöd om det skulle hända något!? Hur tänker ni?

Vi kommer berätta efter v 12 för familjen och efter ultraljudet för resten av världen. Det här är mitt första, men min sambos 3e.. Har de varit vårat 3e hade vi nog berättat tidigare för familjen men när de är vårat första vill vi hålla hemligheten lite längre :) så när överraskningen kommer så är man mer säker på att de faktiskt blir en bebis i höst :)

åååh jag älskar att säga de... "Det blir en bebis i höst" :D
  • Lurifixen

Tack så mycket! =D 

Åh grattis till er andra med, vad roligt att se att man inte är först med att få ett till barn :D 

Annars brukar de flesta grupper vara "för oss som får första barnet" 

Jag har minst lika mycket funderingar och frågor nu som då! 

Vi ska försöka hålla oss så länge som möjligt, iallafall till vecka tolv med att berätta!

Men min sambo är urkass på att hålla hemligheter så han kommer säkert bubbla ur sig det tidigare Flört

• TessanP
    tusa skrev 2014-03-06 19:13:56 följande:
    Hoppas allt är ok ändå, för det kan det vara! {#emotions_dlg.flower} Är du på gyn nu?
    Vi gjorde åxå ivf Cool Hu många har ni gjort? Detta var vår 1a. Ingen i familjen vet ens att vi funderat på ivf. De vet att jag inte har några äggledare, alltså kommer vi inte få fler barn. Ingen har frågat nåt efter min senaste operation, de tar bara förgivet, så överraskningseffekten kommer verkligen bli maximal, ha, ha Tungan ute

Min kusin var verkligen totalförvirrad förra veckan när jag berättade att vi ska ha barn i oktober, hon fattade verkligen inte alls hur det gått till!! Flört

Hej! Vi har gjort två ivf försök, det första misslyckades tidigt men som tur var åkte vi iväg på våran bröllopsresa då så det tog bort fokus lite, sen drog vi igång med våran andra ivf i januari och denna gången blev jag äntligen gravid och väntar mitt första barn. Kul att få komma och överraska så här efter vad du har fått gått igenom, Stort grattis till er!!! förstår att förvirringen är total och kommer att bli bland era nära och kära.Glad
  • nadia27

Är det någon mer än jag som känner av mensvärk (inte bara molvärk) nästan konstant? Blir ju orolig

• Sweeetie
    nadia27 skrev 2014-03-07 12:16:56 följande:
    Är det någon mer än jag som känner av mensvärk (inte bara molvärk) nästan konstant? Blir ju orolig
    Japp jag gör, till och från. Ibland mer och ibland mindre. Det finns liksom där hela tiden i princip. Men det är ett bra tecken, då händer det ju nåt därinne Glad
Svar på tråden Bebis november 2014