• nyitråden

Bebis november 2014

Hej, är vi fler som nyss plussat och har fått bf i november 2014? Jag fick plus igår och har egentligen känt av det i kroppen utan att riktigt koppla då jag också legat sjuk hela veckan. Men som det verkar är jag i vecka 3+6 idag. Är vi fler?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2014-03-06 09:01
    Bildtråden finns här:

www.familjeliv.se/Forum-2-7/m72677679.html
  • Svar på tråden Bebis november 2014
  • nyitråden
    MagicQueen skrev 2014-03-06 17:54:47 följande:

Kommer nog tyvärr att lämna er jag med. Blödit klarrött hela dagen och antar att det är tidigt missfall på gång. Mkt tråkigt smile4.gif Återkommer när jag vet helt säkert om det var missfall eller nån ofarlig blödning.

Hoppas det är en såndär ofarlig blödning! Kram
  • tusa
    Kommer nog tyvärr att lämna er jag med. Blödit klarrött hela dagen och antar att det är tidigt missfall på gång. Mkt tråkigt Återkommer när jag vet helt säkert om det var missfall eller nån ofarlig blödning.
    Hoppas allt är ok ändå, för det kan det vara! {#emotions_dlg.flower} Är du på gyn nu?
    TessanP skrev 2014-03-06 17:41:42 följande:
    Hej! Eftersom jag har genomgått ivf så vet redan alla i våran närhet att jag är gravid eftersom de frågat hur det gått. För min egen del så känns det skönt att ha det stödet ifrån alla ifall det inte skulle gå vägen och folk har då förståelse om man mår dåligt en tid efter en sådan händelse, så jag hade även berättat för föräldrar och svärföräldrar  om jag blivit gravid naturlig väg. 
    Vi gjorde åxå ivf Cool Hu många har ni gjort? Detta var vår 1a. Ingen i familjen vet ens att vi funderat på ivf. De vet att jag inte har några äggledare, alltså kommer vi inte få fler barn. Ingen har frågat nåt efter min senaste operation, de tar bara förgivet, så överraskningseffekten kommer verkligen bli maximal, ha, ha Tungan ute

Min kusin var verkligen totalförvirrad förra veckan när jag berättade att vi ska ha barn i oktober, hon fattade verkligen inte alls hur det gått till!! Flört
  • Maryswe

Kommer nog tyvärr att lämna er jag med. Blödit klarrött hela dagen och antar att det är tidigt missfall på gång. Mkt tråkigt smile4.gif Återkommer när jag vet helt säkert om det var missfall eller nån ofarlig blödning.

Åh vad tråkigt! Jag håller också tummarna att du blöder av någon annan anledning. Hoppas du får svar snart!
  • Ezco12
    nanna100 skrev 2014-03-06 17:04:04 följande:
    Förresten när har ni tänkt att berätta för era föräldrar/svärföräldrar?

Tycker ni att det är tidigt och berätta när man är i v.5 när det är första barnet? Om det skulle bli så att pyret inte skulle vilja stanna kvar i magen så kanske det ändå kan vara skönt att ha dem som stöd om det skulle hända något!? Hur tänker ni?

Vi ska åka ner till Skåne till mina föräldrar 28de mars och tänkte berätta då. Då är jag i v8-9.

Jag kom på en iidé som ja tyckte var lite kul.

Köpte nappar där de står tex ''Morfars ögonsten'' på. Vars en till mina föräldrar och vars en till sambons föräldrar som de får som presenter o får öppna. :P ska bli spännande o se deras reaktioner. :)
  • minolia
    Lantlollan skrev 2014-03-06 17:12:33 följande:
    Konstaterat missfall idag (vul på gynakuten och blodprovet visade 4 i hcg), så jag lämnar er med sorgset hjärta och hoppas att det går bra för er andra.

Beklagar verkligen, kram!
    Kommer nog tyvärr att lämna er jag med. Blödit klarrött hela dagen och antar att det är tidigt missfall på gång. Mkt tråkigt Återkommer när jag vet helt säkert om det var missfall eller nån ofarlig blödning.

Håller tummarna att det går bra, kram på dig med!
  • minolia

Jag är helt utslagen när jag kommer hem från jobbet. Är nog dax för sängen snart för min del. Mår dessutom halvilla hela tiden. Men jag ska inte klaga, det är ju precis så här jag vill ha det :)

• Bubbles
    minolia skrev 2014-03-06 20:45:29 följande:
    Jag är helt utslagen när jag kommer hem från jobbet. Är nog dax för sängen snart för min del. Mår dessutom halvilla hela tiden. Men jag ska inte klaga, det är ju precis så här jag vill ha det :)
    Minolia!!!
    Jag är gravid igen, direkt efter mf förra månaden. Vi får se hur det går nu men hoppet lever. Vad roligt att jag "hann" med dig =) 

För övriga;
    Min historia kort. 
    Malin heter jag. 
    Bor utanför Kävlinge med min sambo Torbjörn 40 år. 
    Jag har begåvats med en flicka som är 12 och en pojke som är 11 år. Barnen har en annan pappa som de är hos varannan helg. 

27/8-12 MA som avstannat i vecka 8, vi borde varit i vecka 10+5. 

Nytt missfall 5/5-13

Ny graviditet med BF 9 mars 2014
    Kom till vecka 13 denna gång, efter 1:2 i resultat på kub, gjorde vi moderkaksprov som nu visar på downs syndrom. Vi har valt att avbryta och det kommer att ske i Malmö den 3/9 -13

Ny graviditet, BF den 12 oktober 2014 
    Tidigt missfall igen den 8/2 2014

Ny graviditet, BF november 2014 
    Here we go igen.....

Nu håller vi tummarna!
    Grattis till allas graviditeter =)) 
  • minolia
    Bubbles skrev 2014-03-06 21:41:01 följande:
    Minolia!!! Jag är gravid igen, direkt efter mf förra månaden. Vi får se hur det går nu men hoppet lever. Vad roligt att jag "hann" med dig =)  För övriga; Min historia kort.  Malin heter jag.  Bor utanför Kävlinge med min sambo Torbjörn 40 år.  Jag har begåvats med en flicka som är 12 och en pojke som är 11 år. Barnen har en annan pappa som de är hos varannan helg.  27/8-12 MA som avstannat i vecka 8, vi borde varit i vecka 10+5.  Nytt missfall 5/5-13 Ny graviditet med BF 9 mars 2014 Kom till vecka 13 denna gång, efter 1:2 i resultat på kub, gjorde vi moderkaksprov som nu visar på downs syndrom. Vi har valt att avbryta och det kommer att ske i Malmö den 3/9 -13 Ny graviditet, BF den 12 oktober 2014  Tidigt missfall igen den 8/2 2014 Ny graviditet, BF november 2014  Here we go igen..... Nu håller vi tummarna! Grattis till allas graviditeter =)) 

Härligt! Nu ska det bara gå vägen!!! Vad får du för hjälp för att undvika missfall, eller kommer de bara ha mer koll?
Svar på tråden Bebis november 2014