• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Anonym (Babba Hott)

Citerar min gode vän Dolly Parton här

"det kostade dyra pengar att se så här billig ut" 

get the point?    

• elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:40:08 följande:
    Och?
    vad äger du med en äkta vara? Namnet och vetskapen om att det är "äkta", annars skiljer det så himla lite att det krävs lusgransking innan man kan skilja kopia från äkta.

Med tanke på att vi är hjärntvättade till att vi kan köpa oss lycka och att 5% äger 90% eller nåt liknande horribelt är det fullkomligt logiskt att de flesta köper kopior. Tack och lov.
    Att det är olagligt räcker för mig. Jag vill inte vara delaktig i att upprätthålla en svart marknad. 
  • puss
    Nyfiken gul skrev 2014-02-28 19:47:09 följande:
    Gud vad jag skrattar åt det här inlägget.

Fattar ni inte att vi alla är omgivna av kopior dagarna i ända!  

HUR skulle nån kunna se att det är en kopia av jeans eller designväska nån går och bär på? 

Whahahaha!! herregud så dumt! 

Jag äger också kopior, köpta utomlands.  Vem bryr sig?

Varför jag köper en kopia?

Varför ända in i helsingborg skulle jag köpa en väska för 10 lax och skylta på stan? Jag är inte dum i huvudet.... 
    grejen med äkta är
    man kan sälja det vidare om amn vill till typ samma pris
    man väljer moga och bidrar inte till överkomsumyion
    man har en väska man använder i 40 år

man han ge väskan i arv, det är flott

tex.
    *puss puss puss puss*
  • puss
    elyse skrev 2014-02-28 19:50:59 följande:
    Att det är olagligt räcker för mig. Jag vill inte vara delaktig i att upprätthålla en svart marknad. 

mycket vra av dig.
    *puss puss puss puss*
  • Arbetsvegan
    Lady Paraplyh skrev 2014-02-28 19:50:29 följande:

För att det är olagligt, de som gör kopiorna jobbar ofta under urusla förhållanden och får knappt betalt för sitt arbete. Dessutom anser jag att det är omoraliskt att göra en profit på någon annans produkt.
    Ja och?
    Vad händer för att det är olagligt? Not so much..
    Du vet väl att det OFTAST är samma arbetar som r både original OCH kopior. I samma fabrik?

En till anledning varför man inte ska betala svindyrt för en "äkta" vara, de tar svinbetalat för att arbetare sliter ihjäl sig...
  • Anonym (x)

För att det är olagligt, de som gör kopiorna jobbar ofta under urusla förhållanden och får knappt betalt för sitt arbete. Dessutom anser jag att det är omoraliskt att göra en profit på någon annans produkt.
    Oftast så görs kopiorna av samma arbetare som gör orginalen. De gör på samma fabriker.
  • Anonym (Babba Hott)

säg det åt alla som går o köper conversekopior på Ica Maxi för 149 spänn.... 

Det som är olagligt är att sälja kopior och påstå att det är orginal.  DET är inte tillåtet.
  • Kensy
    LillGris skrev 2014-02-28 19:41:37 följande:

Jag har iofs aldrig köpt en kopia, kommer antagligen aldrig göra det heller. Men så är jag ingen handväskmänniska heller. Men jag antar att det är så i de allra flesta fall, att man tycker produkten är snygg men inte prisvärd.
    Inte jag heller, men älskar jag designen så köper jag hellre kopian än t.ex. en väska för tio tusen. Jag skulle ju kunna köpa den dyra väskan, men känner inte att den är värd så mycket pengar...
  • elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:52:38 följande:
    Ja och?
    Vad händer för att det är olagligt? Not so much..
    Du vet väl att det OFTAST är samma arbetar som r både original OCH kopior. I samma fabrik?

En till anledning varför man inte ska betala svindyrt för en "äkta" vara, de tar svinbetalat för att arbetare sliter ihjäl sig...
    Dig händer det inte så mycket, men den som importerar och säljer varan kan åka på kraftiga böter. 
  • Arbetsvegan
    elyse skrev 2014-02-28 19:50:59 följande:
    Det enda syftet den förhållningen är att ge pengar till de som redan har en massa pengar.  Den "svarta marknaden" går oftast in i den "vita marknaden"..,
Svar på tråden Varför köper du kopior?