• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Tittij

Jag tycker också det är fascinerande. Jag köper hellre en riktigt snygg väska på HM eller Åhlens än en fejk Gucci. Varför vill man stödja maffian och denna smutsiga bransch, där pengarna med största säkerhet går till droghandeln.. 

• Arbetsvegan

Jag blir rätt förvånad över att frågan ställs eftersom det tyder på att man är mycket omedveten om hur omvärlden ser ut.

Säg mig, varför skulle INTE de flesta köpa kopior?

• Whitetrash86

För att man skäms över sin "dåliga" ekonomiska status?

För att man är falsk själv?

För att man vill att folk ska tro att man skit mycket pengar?

Varför köper man en sketen väska för 20 tusen när man vilka gärna ge det till dom behövande?

• LillGris
    Anonym (Varför??) skrev 2014-02-28 19:20:48 följande:
    Jag köper inte snabbmat, bryr mig om min kropp. 

Varför känner man för att bära runt på en falsk produkt? Att låtsas ha råd med någonting man inte har råd med? 

Man kanske tycker väskan är snygg men att det är löjligt att lägga 10 lax på en väska?
  • Anonym (.)

Jag köper inte kopior för att det är en riktigt smutsig marknad och jag vill inte stödja något sådant. Dessutom så tycker jag att dom som har gjort något ska få betalt för det. 

Tycker man att en viss typ av väska är snygg så finns det oftast en hel uppsjö av liknande väskor, som inte är direkta kopior. 
    Jag köper visserligen märkesväskor, men i en lägre prisklass än tex Chanel & LV. Dock så köper jag inget bara för att det är ett visst märke utan letar efter diskreta väskor i bra och hållbara material som håller i mer än en säsong. 

Nu är jag väl inte den som går och stör mig otroligt mycket på dom som springer omkring med kopior, mer än att jag tycker det är otroligt synd att folk inte känner till (eller bryr sig) mer om vad som ligger bakom och jag själv hade tyckt att det vore pinsamt... Man kan ju dessutom få en snygg väska i bra kvalitet för samma pris som många lägger på en bättre kopia.. 

• Anonym (Varför??)
    Tittij skrev 2014-02-28 19:29:36 följande:
    Jag tycker också det är fascinerande. Jag köper hellre en riktigt snygg väska på HM eller Åhlens än en fejk Gucci. Varför vill man stödja maffian och denna smutsiga bransch, där pengarna med största säkerhet går till droghandeln.. 
    Lite så jag menar. Säger inte att alla ska köpa dyra märkesväskor. Förstår bara inte varför man inte hittar andra snygga väskor än köper kopior. 
  • puss

men Gucci är inget dyrt märke. inte LV heller. det finns originalväskor för fem tusen.

*puss puss puss puss*
  • elyse
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:31:23 följande:
    Jag blir rätt förvånad över att frågan ställs eftersom det tyder på att man är mycket omedveten om hur omvärlden ser ut.

Säg mig, varför skulle INTE de flesta köpa kopior?
    För att det är olagligt. 
  • Tittij
    puss skrev 2014-02-28 19:34:11 följande:
    men Gucci är inget dyrt märke. inte LV heller. det finns originalväskor för fem tusen.
    Allt är väl relativt. För de allra flesta är 5000 kr för en väska dyrt.
  • puss
    Tittij skrev 2014-02-28 19:36:49 följande:
    Allt är väl relativt. För de allra flesta är 5000 kr för en väska dyrt.

nej, det är det inte alls. en sån väska kan man ha i 40 år. det är billigare per år än Wedins.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Varför köper du kopior?