• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Kensy
    LillGris skrev 2014-02-28 19:32:34 följande:

Man kanske tycker väskan är snygg men att det är löjligt att lägga 10 lax på en väska?
    Agree!
  • Arbetsvegan
    elyse skrev 2014-02-28 19:36:10 följande:
    För att det är olagligt. 
    Och?
    vad äger du med en äkta vara? Namnet och vetskapen om att det är "äkta", annars skiljer det så himla lite att det krävs lusgransking innan man kan skilja kopia från äkta.

Med tanke på att vi är hjärntvättade till att vi kan köpa oss lycka och att 5% äger 90% eller nåt liknande horribelt är det fullkomligt logiskt att de flesta köper kopior. Tack och lov.
  • puss
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:40:08 följande:
    Och?
    vad äger du med en äkta vara? Namnet och vetskapen om att det är "äkta", annars skiljer det så himla lite att det krävs lusgransking innan man kan skilja kopia från äkta.

Med tanke på att vi är hjärntvättade till att vi kan köpa oss lycka och att 5% äger 90% eller nåt liknande horribelt är det fullkomligt logiskt att de flesta köper kopior. Tack och lov.

det kan även a med kvalitet att göra.
    *puss puss puss puss*
  • LillGris
    Kensy skrev 2014-02-28 19:38:26 följande:
    Agree!

Jag har iofs aldrig köpt en kopia, kommer antagligen aldrig göra det heller. Men så är jag ingen handväskmänniska heller. Men jag antar att det är så i de allra flesta fall, att man tycker produkten är snygg men inte prisvärd.
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:37:54 följande:

nej, det är det inte alls. en sån väska kan man ha i 40 år. det är billigare per år än Wedins.
    Jovisst men det är bara det att de inte används i 40 år... Det ser "modet" till.
    Kodordet är konsumtion....
  • puss
    LillGris skrev 2014-02-28 19:41:37 följande:

Jag har iofs aldrig köpt en kopia, kommer antagligen aldrig göra det heller. Men så är jag ingen handväskmänniska heller. Men jag antar att det är så i de allra flesta fall, att man tycker produkten är snygg men inte prisvärd.

men kpoior finns ju på allt. skolr tröjor jakcor möbler
    *puss puss puss puss*
  • Arbetsvegan
    puss skrev 2014-02-28 19:41:15 följande:

det kan även a med kvalitet att göra.
    Jovisst men modesvägningarna gr att det är ruskigt ovärt att ha 10 lax eller vad det är hängandes i garderoben i åratal när det inte är rätt mode. DET är en ren förlustaffär...
  • Anonym (v)

jag skulle aldrig lägga flera tusen på en väska. Mina väskor kostar max 500 och då köper jag dem på tex Åhlens. Sen håller de i massor av år. Jag har då inget behov av att visa upp vilket märke jag har på en väska. Att en 10 000 kr väska av bra kvalitet håller jättelänge är kanske bra, men då har jag nog hellre en billigare väska och byter vart 5:e år till nått nytt så man inte behöver känna att man "måste" ha den där Diorväskan man köpte dyrt.

• LillGris
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:41:56 följande:
    Jovisst men det är bara det att de inte används i 40 år... Det ser "modet" till.

Kodordet är konsumtion....

Fast det finns ju tidlösa produkter. Som aldrig är superinne och därför aldrig superute. En klassisk, svart handväska kan nog användas i alla tider, tänker jag. Lite som "den lilla svarta" eller en neutral kappa eller en skinnjacka.
  • puss
    Arbetsvegan skrev 2014-02-28 19:43:10 följande:
    Jovisst men modesvägningarna gr att det är ruskigt ovärt att ha 10 lax eller vad det är hängandes i garderoben i åratal när det inte är rätt mode. DET är en ren förlustaffär...

klass är alltid rätt mode.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Varför köper du kopior?