• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Cogito ergo sum
    Anonym (PP) skrev 2014-03-01 00:24:34 följande:
    Människor som inte har förstånd nog att uppskatta hantverket i en kvalitetsprodukt kan gott fortsätta köpa fejk. Så kan vi som har kunskap och god smak frottera oss i the real deal medan vi ser ner på er andra som försöker ge intrycket av något ni inte är.
    Klart man vet att det är ett annat hantverk men snälla 80 000 och upp till 500 000 för en väska?
  • Anonym (PP)
    Cogito ergo sum skrev 2014-03-01 00:32:21 följande:
    Klart man vet att det är ett annat hantverk men snälla 80 000 och upp till 500 000 för en väska?

Köp ingen då? Det är inte så att Birkin är ett måste. Jag gillar Mulberry och köper gärna det men jag kan knappast köpa en varannan vecka. Köper hellre äkta än en sunkig kopia. Alla andra fattar att det är en kopia ändå när ägaren inte matchar prislappen på väskan.
  • Cogito ergo sum
    Anonym (PP) skrev 2014-03-01 00:38:21 följande:

Köp ingen då? Det är inte så att Birkin är ett måste. Jag gillar Mulberry och köper gärna det men jag kan knappast köpa en varannan vecka. Köper hellre äkta än en sunkig kopia. Alla andra fattar att det är en kopia ändå när ägaren inte matchar prislappen på väskan.
    Du gillar Mulberry och jag tycker de är fula. För mig handlar det inte om märket utan designen. Kunde inte bry mig mindre vad andra tycker. Min kopia var skinn och kostade lika mycket som en sk mulberry..och det är mitt val.
     Mulberry är inget jag kallar märkes väska om vi nu ska var sådana.
  • Anonym (PP)
    Cogito ergo sum skrev 2014-03-01 00:41:37 följande:
    Du gillar Mulberry och jag tycker de är fula. För mig handlar det inte om märket utan designen. Kunde inte bry mig mindre vad andra tycker. Min kopia var skinn och kostade lika mycket som en sk mulberry..och det är mitt val.  Mulberry är inget jag kallar märkes väska om vi nu ska var sådana.

Mulberry är i högst grad "märkesväska", vad det nu är. Inga Birkin-priser men den kostar ändå mer än vad 95% av Sveriges befolkning lägger på en väska. 2100? kostar en The Willov leather tote, inte vad jag skulle kalla lågpris.
  • Cogito ergo sum
    Anonym (PP) skrev 2014-03-01 00:48:14 följande:

Mulberry är i högst grad "märkesväska", vad det nu är. Inga Birkin-priser men den kostar ändå mer än vad 95% av Sveriges befolkning lägger på en väska. 2100€ kostar en The Willov leather tote, inte vad jag skulle kalla lågpris.
    Inte lågpris men för mig är en märkes Prada, Hermes och Chanel.
    Men det är min personliga åsikt.
    En Mulberry är inte en väska som är nästan oåtkomlig eller som det skulle ta åratal att samla ihop till. 
    Mer än vad de flesta kanske skulle lägga..vet inte.  I den pris klassen så kan man gott och väl skaffa en äkta.
    Mulberry , LV , Balanciaga vad man nu gillar.
  • Tom Araya
    lillaplutten skrev 2014-02-28 22:14:23 följande:
    Att köpa snabbmat är väl att köpamat från märke! Att laga hemma mat är väl att kopiera maten!! Allså inte äkta.
    Ska vi vara petiga är det mesta du kan äta ute någon form av kopia på vad folk har kommit på och lagat hemma.
    McDonalds är ett märke kan man säga, men har ingalunda kommit med egna grejer, bara SIN VERSION av något som kommer någon annanstans ifrån.
  • Tom Araya
    Cogito ergo sum skrev 2014-03-01 00:41:37 följande:
    Du gillar Mulberry och jag tycker de är fula. För mig handlar det inte om märket utan designen. Kunde inte bry mig mindre vad andra tycker. Min kopia var skinn och kostade lika mycket som en sk mulberry..och det är mitt val.
     Mulberry är inget jag kallar märkes väska om vi nu ska var sådana.
    Vad som är "märkes-" avgörs väl av hur pass välkänt märket är och att de har egna designer. Priset har inget med saken att göra.
  • HäckHäxan

Köper inte kopior alls vad jag vet. Köper jag en väska så skall den fylla den funktion jag vill ha den till och vara praktiskt sett ur mitt perspektiv då. Allt annat är onödig skit i min värld oavsett märke.

Canis meus id comedit
  • Cogito ergo sum
    Tom Araya skrev 2014-03-01 01:00:07 följande:
    Vad som är "märkes-" avgörs väl av hur pass välkänt märket är och att de har egna designer. Priset har inget med saken att göra.
    Nej men jag skulle aldrig (ens om man kunde) lägga 500 000 på ett av de mest kända väskorna i världen. 
    Därav mitt val till en kopia. 
  • Tom Araya
    kerstinsmide skrev 2014-02-28 22:38:22 följande:

Jag kör på spotify. Vet inte egentligen om musiker får rimligt betalt för att vara med där, men det är iaf lagligt ;)
    Musik och film i filform borde vara billigare helt enkelt och de som tjänar extra mycket på det är inte upphovsmännen utan de som säljer till dig, det är inte rimligt. Antingen ska jag som konsument ha bättre pris eller så ska upphovsmannen ha mer.
Svar på tråden Varför köper du kopior?