• Anonym (Varför??)

Varför köper du kopior?

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

• Svar på tråden Varför köper du kopior?
  • Gredelina
    Anonym (Varför??) skrev 2014-02-28 19:16:04 följande:
    Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci? Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

Vill vända på frågan - vad är som gör saken så viktig att det är en äkta? Certifikatet? Köper du en riktigt fin kopia för en tusenlapp i äkta skinn är det ofta riktigt svårt att se skillnaden,
  • Emeli82

Jag har absolut noll intresse av märkesvaror, såsom "Gucci" osv. 
    Känns så lättlurat och onödigt att lägga en massa tusenlappar på ett varumärke, så jag skulle faktiskt skämmas för att gå omkring med en Gucciväska (eller något liknande).
    Jag lägger gärna ner pengar på skor och overaller till mina barn, som jag vet är bra, även om det kostar betydligt mer än genomsnittet.   Men att betala bara för ett märke; aldrig!

Kopior av märken är inte löjligare än orginalet...  Tycker man en viss sak är snygg, så hellre betala betydligt mindre för samma sak i så fall.  

• lillaplutten

Jag köpte en global kniv orginal, den kostade lite mer än andra knivar men den var värd det eftersom den håller skärpan bra. Ångrar inte mitt äkta orginal köp!

• Anonym (***)

Nu bryr jag mig inte om märkesvaror då jag tycker det är löjligt att köpa dyra sker bara för att det heter ett visst namn.

• Cogito ergo sum
    Anonym (.) skrev 2014-02-28 20:58:11 följande:
    Om man gillar "snittet" eller utseendet så finns det massor av väskor som är inspirerade av märkesväskorna..
    Inspirerande ja..men inte just det snittet. Det behöver inte handla om väskor det kan gälla kläder med och då  kommer det ändå komma ut i billig modell på tex h&m fast 2-3 år senare.
    Ikea är ju rätt bra på att efterapa med.
  • Anonym (mielle)

För att man gillar hur produkten ser ut men inte vill lägga äckligt mycket pengar på den eller vill gå runt med en så dyr produkt för risken att bli rånad? Tycker jag att en väska tex är snygg, men inte vill lägga 20 tusen kronor på den som jag kan lägga på annat så skulle jag kunna köpa en fejk. Jag tycker att det är töntigt att bry sig om att det är äkta eller inte. Gillar jag den så gillar jag den. Dock så skulle jag aldrig köpa fejk av smink eller skönhetsprodukter pga att då vill jag ha bra kvaltie, men kläder och assocearer bryr mig mig inte om.

• Starkast
    Anonym (Varför??) skrev 2014-02-28 19:16:04 följande:

Om du inte har råd med t.ex en Gucci väska,  klocka eller glasögon, varför köper du inte det du har råd med utan att det behöver vara en kopia av Gucci?

Känns det inte väldigt löjligt att springa runt med en kopia? Vad ger det dig att äga en kopia? Vore det inte bättre att äga äkta vara?

Det kanske är så att personen gillar kopian kanske?
    Vad har du för rätt att ifrågasätta vad folk vill ha?

Jag köper kopior när jag köper reservdelar till min bil!
    Varför lägga mer pengar för samma grej än nödvändigt?

Alla är inte märkesnördar....
  • Anonym (L)

Jag fattar heller inte grejen med att köpa fejk. Speciellt de urusla fejk som inte skriker nåt annat än fejk. Vad är vitsen ?

De där plastiga fejkGucciVäskorna i synnerhet som många dräller runt med Varför? varför varför?
    Snälla please...de är INTE snygga!

Har man inte råd med äkta finns mängder av snygga kläder,väskor etc, av billigare sort.

• Cogito ergo sum

Varför har alla snöat in sig på Gucci? Jag föredrar isf en Hermes Birkin och nej har varken råd eller lust att spara ihop till en sådan. Har en kopia i skinn. Även om jag hade råd så skulle jag inte lägga mellan 80 000 till 500 000 på en äkta.

• Anonym (PP)

Människor som inte har förstånd nog att uppskatta hantverket i en kvalitetsprodukt kan gott fortsätta köpa fejk. Så kan vi som har kunskap och god smak frottera oss i the real deal medan vi ser ner på er andra som försöker ge intrycket av något ni inte är.

Svar på tråden Varför köper du kopior?