• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Monsa: Du är så händig! Smart grej med veckoplanering, det kan verkligen behövas.

• Monsa

chaia, det är ett måste och vi behöver vara mer konkreta, det hjälper inte att prata och ofta glömmer man faktiskt det till och med. När mannen kommer hem vill man ju bara ha det bra och inte bry sig om massa onödigt tjafs, men när han sen är iväg så är det skit och då känner man att man inte hunnit ta det man skulle. Vi måste helt enkelt och för att få allt att fungera här och mer konkret visa på ömsesidig respekt genom att planera, kompromissa och bestämma tillsammans som det arbetslag vi är liksom. Jag kommer försöka trycka på att han ska styra upp det lite, han kan ju en del gällande planering och arbetsfördelning iom. hans jobb och de utbildningar han har så nu är det dags att leda familjen in i lyckan

• elims

Vad du är händig Monsa, vilken smart grej!

Planering och listor överhuvudtaget fungerar väldigt bra, iallafall för mig. För det skönaste som finns är att sen få bocka av det man har fixat, för då känns det verkligen som att man fått någonting gjort istället för att man går omkring med tusen idéer och måsten i huvudet som aldrig riktigt blir av.

• Monsa

Hallå elims! Jag har gjort en veckokalender som jag bara måste va här inne å skryta om!
    Jo jag har ett hekto kvar till -10 kg! Kan inte fatta det! Vad gör du då?

• Monsa

Jo vi är såna människor som behöve detta och vi måste träna oss att hålla oss till planerna. Vi får börja med delmål, känns bra och spännande att ta både vårt förhållande till en ny fas och att vi kan försöka jobba tillsammans för att slippa onödigt trät om jobb. För att visa hur mycket tid och planering jag behöver och att han verkligen ser och bekräftar det så måste vi göra så här. På detta sätt ska det inte finnas utrymme för taskiga ursäkter och att man inte lyssnat, åt båda hållen menar jag nu då.

Hur gör ni andra egentligen?

• Monsa

Chaia, ja ett hekto kvar är det ju Jag fattar ingenting, vet inte ens om jag märker det så mycket men andra säger ju att det syns, jag mår bättre i alla fall och det är som var den största poängen med det. Är inte alls färdig än men detta är mitt nya sätt att leva på, kost osv. och det funegrar för mig och bevisligen så gjorde jag fel innan på något sätt och nu så är det så skönt att kroppen svarar på de förändringar man gjort

• elims

wow grattis Monsa!!

Hur har du burit dig åt? ändrade matvanor? gym?

• elims

Önskar ibland att vi vore mer strukturerade och planerade här hemma...att vi kommer iväg på storhandling en gång i veckan är ett under!