• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims:

Precis vad jag behöver.. Mer tvätt

Jaså, de ska slå igen? Kanske får ta en tur dit..

• Hattifnatt

God morgon!

Åh vilken fantastisk tråd det här är - jag har nu gjort en speciell fil på datorn med Mat från j-tråden, började bli alldeles för många små lappar överallt ....
    I dag skall vi göra

Hur var det nu med nana, om man inte vill köpe den i krupa på ICA, några tips om var man fa tag i den? Jag är ju en kronisk tedrickande (efter ett par år i England tycker jag att en kopp te är det enda raka i livets flesta situationer...).

Fajga - uff det låter jobbigt. Jag jobbar sent en kväll i veckan, tycker det räcker gott och väl.
    Din C-uppsats låter spännande! Kan konklusionerna sammanfattas lite lätt för oss, tro?

Monsa - usch och fy så stönigt!

• Hattifnatt

Nej men oj vilken stavning i mitt inlägg ovan
    Lilla Hedvig och jag hade en liten batalj under tiden jag skrev det om vem som hade förtur till tangentbordet, tror hon vann...

• Chaia

Hattifnatt:

Visst är det roligt med alla recept och matlagningstips! Jag måste komma på något smart sätt att organisera alla mina recept på datorn, jag har hur mycket som helst

Vi har sådan tur att ica säljer påsar med jättefin Israelisk nana. Annars vet jag inte var man kan köpa den. Någon saluhall kanske?

Blev lite nyfiken.. Du skrev "I dag skall vi göra..." Vad skall ni göra?

• Hattifnatt

...lemonad skulle det stå.

Får nog kolla med ICA , har aldrig sett det men kanske kan de ta in det " på allmän begäran".

Vad gäller tvätt - här hemma har vi det finfinas arrangemanget att masken stryker medan han tittar på ligafotboll på tv
    En typisk win-win situation

• hot fuss

här hemma stryker ingen... eller marcin strök faktiskt gardinerna jag tvättat häromdagen..

annars så är hela vardagsrumsbordet fullt med tvätt nu. blir galen på sånt.. o inte orkar jag lägga in tvätten heller..

idag får jag besök så jag borde ta ett varv m dammsugaren o skurtrasan.. men det är ju såååå trist.

noah o jag har spenderat senaste 1½ timmen i sängen. han har legat o jollrat o skrattat mot mig.. sååå söt. agnes spelar dataspel sen kl 7 imorse. ska köra ut henne o leka sen efter frukosten..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

"Masken" (Jag brukar aldrig märka ord, men detta lät rilgt )

Jo, maken brukar få ta strykningen här också. Jag avskyr att stryka! Han får oftast ta diskningen också eftersom vi gör så att den som inte lagar maten får diska. Han gillar inte att laga mat och jag gillar inte att diska, perfekt!

• hot fuss

chaia

diskmaskin är toppen annars fast du har ju din egen så..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

Jag skulle gärna ha diskmaskin, men det får inte plats tyvärr. I nästa lägenhet vill jag ha både diskmaskin och tvättmaskin! Annars fungerar min privata diskmaskin ganska bra också