• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

elims:

Glassbakelserna gör jag som du tipsade om.. Varva sorbet och glass (nu har jag bara sorbet) i muffinsformar och frysa in. Tack för tipset Jag såg förresten att de gjort något liknande i " Kosher by design" snyggt blir det

Grytan innehåller sojabitar, lök, morot, vitlök, chili, soltorkade tomater, syltlök, hela champinjoner, rödvin. grönsaksbuljong. Blev väldigt uppskattad vid ett tidigare tillfälle så det känns skönt med ett säkert kort

• hot fuss

monsa

okej.. vatten dricker jag typ 4-5 liter om dagen. grönsaker äter jag bra av. godis försöker jag äta ngn gång i veckan bara.. har väl blivit lite mer av det nu iofs.. lättprodukter använder jag redan.. anv inte feta produkter.. frukt äter jag mkt av.

det jag VET att jag måste tänka på är mina mackvanor.. jag är en mackmänniska som kan äta en hel limpa själv per dag om ingen tyglar mig..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

Chaia

ah ok det var från mig. Varsågod då!
    Ett tips är att ta större aluminiumformar ist för de i papper, de håller bättre tycker jag.

Syltlök i grytan ska jag testa nästa gång. Brukar oftast köra på steklök (som jag kokar, skalar och steker innan) men det här är ju mycket enklare, även om det inte riktigt blir samma smak.

• elims

KidA

ja, bröd är gift...

Du får gå ut på riktiga långpromenader med Noah istället!

• Monsa

Mackorna är riktiga kolhydratbovar! Tvinga dig själv att köpa nåt äckligt jäkla bröd eller köp ett bra bröd och bestäm dig för att begränsa dig till en viss mängd.

Se över dina matvanor och va riktigt hård! Äter du bra eller är det smågrejer som är där och som man inte tänker på. Jag vet inte men för egen del så hade jag nog lite skygglappar på och såg inte riktigt avd jag åt. Menar inte att det är så för alla men för mig var det så, fortfarande kan kontrasten mellan då och nu vara väldigt suddig och jag "tror" att jag inte ätatit så "dåligt" innan. Små saker gör under!
    Tänkte bara säga det att du precis fått barn och men ser ju som känt inte ut som man brukar då efter så där. Du fixar detta och låt det ta tid, du är medveten och det är jätteviktigt! Sen är du jättesöt med och det kan inte all viktnedgång i världen leda till "You lucky girl!"

• hot fuss

elims

det gör jag... nästan 3-4 timmar om dagen..

men jag får nog ta o sluta äta mackor.. börja med gröt istället...

• En helt vanlig mamma

Monsa, vad bra med kalendern...Kan tanka mig att det behovs, jag kan inte se hur vi nagonsin skulle kunna passa in barn i var vrickade vardag...Man maste styra upp den , och da ar ju moten o scheman bra!!
    p jobbar mkt, men sa lange dte bara ar vi tva ar dte lugnt. Spec. nu da jag alltid har superkanga dagar...

Idag blev jag tillsvidareanstalld o imorgon blir pavel det!!!
    Sa skont att veta hur livet skall forma sig inom den narmsta tiden...

Jag ar hungrig nu, vill ata...kanske nudlar?

• hot fuss

monsa

äsch *rodnar*

du är skitsöt du med.

men jag skulle må bra av att tappa lite vikt.. eller mkt vikt.. men jag tänkte att amningen skulle suga bort lite fett fr min kropp nu.. jag är ju redan under inskrivningsvikten på mvc..

• hot fuss

ny brud

*avis* jag vill oxå ha fast jobb!

jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv *snyftar* 2 barn o massa kärlek men inget fast jobb.. det är jobbet som fattas nu liksom.. vill ju eg plugga till sjuksköterska.. men jag har inte matte b-betyget som behövs o jag HATAR matte b o kommer aldrig ta den kursen.. o sen vet jag inte om universitetet är för tufft för mig..