• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Tidig morgon och inga nyårslöften eftersom det inte är nyår men väl några funderingar om att jag borde
    1. Sluta komma hem halv fem på morgonen
    2. Sluta ta emot gratis sprit från bartendern
    3. Sluta komma hem halv fem på morgonen
    4. Och kanske sluta komma hem halv fem på morgonen

• mayasmama

fajga!!!

nu sover du säkert sött....men det e i alla fall roligt att se att det finns folk som verkligen lever livets glada festardagar......hoppas du hade roligt!!!!!

• En helt vanlig mamma

Fajga, det kan vara roligt att komma hem halv fem ibland och gratis ar val gott...Det jobbiga blir ju om sondagen och alla sondagens aktiviteter gar at fanders...Hoppas du hade det roligt i alla fall, resten av oss satt pliktroget i sofforna

Boker tov mayasmamma,
    hoppas du fatt sova ordentligt och att sondagen blir bra...Hur gar det med projektet att finna en anstalld? Har du nagra bra kandidater?

Kida och marcink, later somom ni hade det bra. Goda vanner kan fa tabba sig ganska mycket och de ar fortfarande uderbara...

• Chaia

Nu har jag haft en lång sovmorgon, så skönt!!! Maken gick upp med dottern (vi brukar ta var sin dag på helgen) och sedan gick de till svärföräldrarna.

I eftermiddag ska vi gå till församlingen med dottern. De har något slags Purim-tivoli i dag. Hoppas att det blir kul!

Fajga: Härligt att du hade en rolig kväll!!

Marcin och kidA: Tur för era vänner att de är så trevliga då

• bubele

Hej alla!
    Låter som om ni hade bra lördagskvällar ni också . Av någon outgrundlig anledning känner jag mig rätt pigg trots att jag varit vaken sen halv nio. Skall hjälpa en kompis att flytta bokhyllor, sen en snabbis till Ikea och sen träffa en annan kompis. Fullt upp med andra ord...

Chaia
    Hoppas Purimfirandet blir roligt för dottern!

• En helt vanlig mamma

Fajga, jag ar impad av din energi, jag skulle sova bort halva dagen

Chaia, hoppas ni far det bra...ska hon vara utkladd?

• bubele

Nyb
    Hade behövt sova mer, min kropp är såååå trött. Men på senare år (är ju gammal nu ) har jag haft svårt att sova många timmar när jag druckit. Vet inte riktigt vad det beror på. Kommer nog att slockna i soffan tidigt ikväll istället

• hot fuss

fajga

hade du kul då? jag är fett avis. jag vill oxå dricka alkohol.

gammal? hur gammal är du då?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • hot fuss

fajga

ah.. det är du o dinosaurierna alltså

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206