• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Goder afton!

Ni har i vanlig ordnng varit flitiga!

Marcink ? jag vet inte riktigt vad "streamad tv" är, är det tv på datorn *djupt okunnig*
    Har du kollat in de israeliska kanalerna, fungerar det väl?

KidA- hoppas du fick sova i natt trots att Noah sov så gott hela kvällen i går! Här har vi snuviga barn och Hedvig sov oroligt i natt, och så vaknade sonen mitt i allt, så jag har varit seg hela dagen. Lite otur, jag läser en 5p kurs och hade räknat med att läsa en massa inför ett litteraturseminarium i veckan, men har inte riktigt orkat. Mest läst ett nummer av Hus och Hem och funderat på det här med spotlights på undersidan av köksluckorna.

Fajga ? inser att jag har fyllt 40, att komma hemvalsande klockan halv fem på morgonen hade jag inte pallat! Downhill efter 30 är bara förnamnet!

Chaia ? roligt att purimfirandet var lyckat! Jag orkade inte baka hamentaschen i dag, men i morgon , då...! Vad var din dotter utkladd som?

Nu skall jag ta tag i disken, verkar vara min tur i kväll!

• hot fuss

hattifnatt

noah sov bra fram till 05. sen började han krångla igen.. marcin tog noah fr 830 sen o lät mig sova till 10. det var såååå skönt.

ja vi skulle kunna boka in en träff ja. men vi åker sällan allihopa. men det går såklart att ordna. voe hemskt trevligt.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

Hej!
    Nu tillbaka hemma efter intensiv dag. Dagens ordspråk lyder: Du bör inte ge dig iväg över halva stan OCH till Ikea med en inflammatorisk tarmsjukdom. Stackars mina vänner - jag tror jag har umgåtts lika mycket med deras badrum och Ikeatoaletterna som med dem personligen idag . Skall tappa upp varmt bad åt mig nu, sedan kommer exsambon och sover över. Kan ju säga att jag inte direkt är upplagd för romantik när magen är sådan här....men lite mys i soffan funkar alltid

• mayasmama

kida.....
    jag e så avundsjuk på dig ..... och alla som har en liten bebis hos dem ....jag börjar tröttna redan jag e så nyfiken på vem som buffar och knuffar där inne.....

• Chaia

fajga: Det där låter ju inget vidare Påverkas magen av hur du mår i övrigt eller är det alltid lika illa?

mayasmama: Förstår att du är otålig, men snart är bebisen här!! Hur går det med din jakt på personal?

• bubele

Chaia
    Nej, vanligtvis mår jag bra, men jag tror att jag ev har ett litet skov just nu. Har haft den här sjukdomen sedan jag var 14 och är opererad ett par gånger. Äter nu starka mediciner som hjälper men som med alla autoimmuna sjukdomar blir det värre ibland. Men jag skall inte klaga, har mått otroligt dåligt innan min andra operation för 7 år sedan, så nu är jag i princip lika bra som vem som helst. Oftast i alla fall

• bubele

Mayasmama
    Också nyfiken på vem som gömmer sig i din mage . När lägger du ut nya magbilder på hemsidan?

• Chaia

fajga: Skönt att du mår bra för det mesta!! Jo, det är ju så där med autoimmuna sjukdomar.. Dotterns eksem t.ex. kan vara helt borta i perioder, men i samband med en förkylning eller liknande blossar det upp. Stress är väl sådant som också påverkar.