• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

nyb: ang agnes pendling så åker agnes pappa ena vägen och vi (för tillfället jag) andra. vilken väg vi åker beror på arbetstider osv. det fungerar faktiskt oväntat bra, men restiderna suger rätt hårt. tidigare brukade jag och therese åka båda två, och stanna i göteborg över helgen. det var rätt trevligt, men bekantskaperna förändras, och nu har vi noah här med, så nu blir det dagsturer istället.

• marcink

tutim: är det fel på ramminnet kommer datorn vägra starta tills du ordnat det. lättast är att öppna burken, peta ut ram-minnena och knäppa dit dem igegn, och kolla om det fungerar sen. lätt gjort, bara man vet hur man gör... :)

• tutim

hähä "peta ut ram-minnena"

alltså jag skrattar inte åt dej, marcink, bara blotta tanken på att JAG skulle pilla runt i datorn är nästan anstötlig.
    Ska vidarebefordra det där till min man dock så får vi se om han kan fixa det, han har en talang för det tekniska

Men kan det förresten vara fel på ramminnet och datorn startar ändå? Alltså jag tänkte om där bara kunde vara något litet smygfel?

• marcink

tutim: generellt sett är ram-minnena rätt smarta. datorn kan inte gå igång om det är något fel på dem, helt enkelt. men visst, det är ju ett litet "smygfel" iom att det förhoppningsvis är lätt åtgärdat (du sätter i ram-minnena ordentligt, alternativt byter ut det som är trasigt mot ett helt).

• tutim

hmm ok..hela min datorvärldsbild har nu fått sej en törn, jag trodde ram-minnet var en sån diffus grej som inte är en..ja, grej alltså. Inte en sak som man kan byta ut utan bara något som finns i datorn. *svamlar*
    Nu ska jag sluta gaffla om det iaf och så får vi se imorrn om det blir minnesshopping

urk, jag har ätit alldeles för många salta pinnar.

• marcink

tutim: ram-minnet är i allra högsta grad en grej-sak. en tingest alltså. lite förenklat sätter man in det i datorn som en legobit, det finns speciella ställen där man klickar in det. det kan inte bli fel, så länge man har rätt delar. :)

här ska vi strax krypa i säng. det är lite kvällsmatning av noah bara, och sen hoppar vi vidare.

sov gott!

• elims

shavua tov allihopa!

några fler nattugglor härinne för tillfället?!

• elims

Kan alltid räkna med dig chaia, eller hur?!

Hoppas ni hade kul idag. Synd att det var så lite folk, förra året var jag med och planerade och det kom faktiskt en hel del barn.

Du skrev i ditt sms att ni stannade för hamburgare...vad gott! Synd bara att man luktar hamburgare när man går därifrån också De måste verkligen skaffa en bättre fläkt!

• Chaia

Vi hade kul!! Lite sockervadd och pyssel, lagom mycket action för dottern en söndag eftermiddag

Du har också tänkt på det där med matoset alltså??!! Jag stinker fortfarande hamburgare, men goda var de! Dottern fick smaka pommes frites för första gången och det slutade med att hon åt upp hela min portion