• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

ja e i vecka 23 nu....så tiden går ganska fort ändå.... och jag mår ju bra så egentligen inget att klaga på men e så himla nyfiken!!!!

jakten på personal går väl sådär....har ju annons ute nu och tänkte avvakta åtminsone ett par veckor til.... jag vet att massa människor tycker jag e helt galen och att jag borde fixat det här för länge sen....men så här e det alltid med mig....allltid ute i sista minuten men till slut brukar allt ordna sig ändå.....i värsta fall har jag ju stängt hela juli och bebiseb kommer ju antagligen komma med planerat snitt i slutet av juni/början av juli ..... så i absoluta värsta fall fär jag jobba själv i augusti med hjälp av extra personal och min mamma som hjälp så får bebben fälja med, men som sagt jag tror inte att det kommer hända jag kommer hitta ngn som jag kan lite på.... sen bor jag ju på gångavstånd till jobbet så det får nog bli en promenad dit varje dag för att kolla läget...

det ordnar sig......som min man alltid har sagt..." what needs to happen , happens"

• mayasmama

magbilder ja...... det här med min mage och stoleken på den e lite känsligt för mig, jag vet att det e löjligt och att jag borde njuta av den men ärligt talat kan jag inte det.....gammal vanlig j`?=vla viktnoja som spökar...... men om jag tar ngt kort jag kan leva med kommer jag lägga ut den....lovar.....

• Chaia

mayasmama

Jag önskar att jag kunde tänka mer som din man.. "what needs to happen , happens".. Det låter så skönt att kunna tänka så

och du.. du och din mage ser jättefina ut!!

• mayasmama

ja hans sätt att tämka charmade mig enormt när vi träffades men under åren som gått har det oxå drivit mig till vansinne!!!! vi har ett stormigt förhållande kan man väl kalla det men nu ejag fullproppad av mammahormoner och älskar honom kopiöst.....vill bara vara med min lilla familj hela tiden..... helt otroligt hur det kan gå upp och ner ....hela tiden!!!!

tack så mkt för komplimangen om magen ...

• hot fuss

jag har lagat mat.

ostschnitzel pommes beasås o ärtor.

väntar på att pommesen ska bli klar nu.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

På tal om pommes.. Dottern fick smaka det för fösta gången i dag och oj, vad gott hon tyckte att det var Hon åt upp hela min portion

• marcink

hattifnatt: streamad tv innebär tv-sändningar över internet, ja. det verkar rätt fräckt. de israeliska kanalerna fungerar fint, men jag kan inte ett ord hebreiska så det ger mig inte så himla mycket tyvärr. :)

• tutim

Har vi nåt datasnille härinne som vet varför en dator startar om av sej själv HELA TIDEN - det ska vara ram-minnet det är fel på, är det nåt man kan fixa själv eller?

Är själv en sån som bara knäpper på och av datorn och hoppas på att allt funkar däremellan...