• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Monsa

Tjohooo! Fick VG på min första religionsuppgift, mycket nöjd måste jag säga

Fajga, man vill ju gratta förstås men god lycka på vägen till det nya och spänannande kanske man kan säga

• Chaia

Jag tränat, duschat och ätit middag, så nu kan jag slappa resten av kvällen

Smakade linssoppan bra fajga?

• hot fuss

hej tjejer

jag o noah o marcin gick ut till coop o ica maxi o så i ösregnet förut. agnes var hos en kompis. o så köpte vi grillad kyckling o potatissallad som jag varit så sugen på. o så kommer vi hem o vips så mår jag spyilla o klarade inte att äta ngt. så jag tog ett äpple istället. det fick bli min middag.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

Monsa
    Tack. Kul att se dig här igen

Chaia
    Nä, tyckte den var lite tråkig. Definitivt inte värd fem viktväktarpoints

• elims

hehe Ärligt talat kan jag inte heller mycket, bara det lilla jag har fått höra av mina morföräldrar under min uppväxt. Jag var morfars shaine maidele!

Min bror lärde sig att säga "du är söt som en honungskaka" på yiddish av någon när han var yngre, där samlade han många plusspoäng hos mormor!

sen tror jag det heter gornisht faktiskt, men jag är inte säker

• bubele

Elims
    Funderade faktiskt på om jag skulle sätta till ett t på slutet där