• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Elims

Ni som bor i Sthlm, nån aning om vem den här killen är?
    kinky-afro.blogspot.com/

Vissa av inläggen är verkligen sådär....men andra är riktigt roliga

• bubele

Jag menade inte att ni skall berätta att "ja visst, han heter .... " osv, tänkte bara om han var känd i de judiska kretsarna...verkar ju vara nån som sticker ut

• hot fuss

marcin visste tydligen vem det var.. en kompis kompis typ..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • bubele

KidA
    Det är blivande sambons favoritblogg för tillfället...den där raden med det judiska fläsksvärdet (står i inlägget om nazimodet)har jag hört citeras ett par gånger

• En helt vanlig mamma

elims vilken gullig liten film, blir lite sugen pa en PJ boy

Fajga, later som om ni ar pa god vag...

Chaia, druckit nagot mer te??

KidA, coolt att det regnar va!?? Inge sno, REGN!!! *jublar*

• bubele

Nyb
    Ja kanske det, fast i dag är det inget mys...han kom just hit med torrhosta och värk i kroppen så jag har stoppat om honom i soffan och tvingat i honom lite linssoppa (vet att jag borde göra kycklingsoppa ist men orkar inte)

Hur mår du förresten? Är du frisk?

Vill inte ha snö men regn...jag har inte ett enda par vinterskor kvar som inte läcker in efter den här vintern

• Chaia

new york brud:

Det har blivit ett par koppar till ja.. Försöker åtminstone hålla mig till örtte på kvällen. Nu blev det med äpple och kanel.

Hur smakar det där chaitepulvret? Är det inklusive mjölk eller?

• En helt vanlig mamma

Jo, chaiteet har mjolkpulver i sig...Var det sa att du var allergisk? Men det ar gott...Aplle o kanel ar ju ocksa kanongott, MMM...

Marker att aptiten ar tillbaka

Jag ar val frisk, men ska anda stanna hemma imorgon da magen inte riktigt kan ta mat annu...

Stackars sambo som far linssoppa nar han ar sjuk...Kanske glass? Fast du ar ju go som tar hand om honom...

Gaah, snart vantar ett samtal fran svarmor som ar upprord/ fly forbannad over att vi har kortat ner var israelvistelse fran 4 veckor till 2. Vi ska ta en vecka i Gre i juni och sedan Isr. i juli, men det var tydligen hjartlost av oss...

• bubele

Nyb
    Han vill ha glass, han hälsar och tackar för att du kom med en så bra idé

• elims

Själv sitter jag med en kopp mango&persikate...sliskigt värre!

Har lyckats hitta ett par gympadojor och par sandaler idag - i vuxenstorlek!