• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Hej på er! Har precis gjort en stor kopp te som ska avnjutas vid fl

Hur mår du new york brud?

• En helt vanlig mamma

Sadar...Lite battre, men direkt jag ater blir jag illamaende...Fick hora att en stor skara barn och min kollega ocksa ar dackade av maginfuensa...

Och sa ar jag ARG!! Jag ringde och flyttandrade min telefon till nasta mandag, och sa stanger idioten av min telefon nu!!

Jag kan inte ringa och skrika pa dem for jag har ingen telefon och pa mobilen ar det bara lite pengar kvar, sa Pavel fick ta det. De bad om ursakt och sade att de hade gjrt fel, men for att andra tillbaka felet kostar det OSS 400 sek!!

Pavel blev forbannad och arendet skulle ga till supervisorn, men jag har inte hort fran dem annu, sa har sitter jag, sjuk, har 1000 samtal att ringa och ingen telefon...Greeeat

Hur har ni det? Smakar teet gott?

• Chaia

Nämen gud så irriterande! Jag har blivit jättesur! Typiskt när du har en massa samtal att ringa också. Helt otroligt att de begär pengar av er för att rätta till sitt eget misstag

Är inne på min tredje kopp te för dagen. Jag vet inte vad jag skulle ta mig till utan te

Hoppas att du kryar på dig snabbt, för magsjuka blir ingen glad av.

• En helt vanlig mamma

Tack for sympatin

Och visst ar det frustrerande att man blir av med telefon nar man for en gangs skull ar hemma och kan ringa alla samtal...*muttrar*
    naja, pavel brukar vara duktig pa att reda ut sadant, jag blir bara mesig och tyst...

Vilket te dricker du?? Jag har precis kopt chaite, pulvervarianten sa det blir typ chai latte, Mmmm...

• izabelle32

Apropå namn så har vi idétorka om vi får en kille till, förslag mottges tacksamt

Stolt mama till Aaron snart 2 år, & gravid i v.19
  • hot fuss

izabelle

noah är fint o emanuel. o samuel. o gabriel. o lowe.

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • izabelle32
    KidA: Älskar Gabriel, men tyvärr heter min Gudson Gabriel det så det är uteslutet.
    Smakar lite på dina andra förslag,  Tack!

Flera förslag??? Hjälp!!! Gärna något på A eller kort namn som passar med Aaron
  • ellinorsmamma

Izabelle32

Vad sägs om Adam?