• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • izabelle32

Val i Israel idag, någon som har senaste uppdateringarna?

• En helt vanlig mamma

Boker tov pa er alla.

Niix, jag vet ingenting sa lange, sa jag litar pa att hattifnatt uppdaterar oss...eller ar det hattifnatts mamma?

Na, skojar ju bara...Men visst ar det konstigt att det ar saaa sallan man ar nojd nar man gar fran frisoren...

• Hattifnatt

By 10 a.m. - three hours after polls opened - 9.9 percent of the voting public had already cast their ballots. This represents the lowest turnout by 10 a.m. in the history of recorded voter percentages in Israel.

Hattifnatts mamma (huh!) uppdaterar!

• En helt vanlig mamma

Kom igen nu israelis, visa att ni bryr er....* haller tummarna*

• marcink

izabell: aaron? woho! förklara för kida att det är ett fint namn! :)

• marcink

hattifnatt: ja precis. jag och lugg är no no. men jag kan gå med på det om den sitter på rätt person.

och så är det val ja, kan man följa det på någon bra sida? satt faktiskt på jobbet igår och tittade på presskonferensen ang utrikesminister, och svettades lite när carin flämtin satt och väntade på att få ordet. alla frågor till henne handlade om hennes uttalanden kring *trumvirvel* MUREN *susning*.

• marcink

men okey nu är jag trött på att prata med mig själv, så jag ska hänga med agge istället.

• bubele

Jag gillar lugg
    Hade det för ett tag sen (jag och alla de andra som hade det då...hmmm). Fast å andra sidan är jag nöjd med min frisör oxå

• hot fuss

jag vill ha lugg. jag tycker jag är såååå snygg i lugg.
    men marcin säger nej

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206