• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • hot fuss

fajga

typ brunt med guldslingor. men man vet aldrig med mitt hår. har rött färgat under o det har en tendens att lysa igenom iaf.. köpte sån color expert med slingor o färg i ett.

hoppas du inte blivit smittad. *håller tummarna*

sov gott

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

Spännande kidA! Det låter snyggt med brunt och guldslingor. Hur lyckas du med slingorna? Har Marcin hjälpt dig?

• bubele

KidA
    Vad duktig du är som fixar slingorna själv!
    Min ena syster klipper sig själv, hade jag aldrig kunnat. Betalar dyrt istället men blir ju nöjd så det är det värt

Oj, jag skulle ju logga ut...

Natti natti

• hot fuss

chaia

nu sitter jag bara med själva färgen. först har man i färg o sen när man sköljt ur det så är det dags att göra slingorna. nej marcin kan inte hjälpa med sånt här. det är jag för petig för att be om hjälp med. jag gör själv! har jag gjort i flera år! frisörer brukar få slag men folk har faktiskt gett mig beröm i alla tider för min hårfärg o så.

• hot fuss

klipper mig själv gör jag oxå. eller marcin klipper längden o när jag har lugg så klipper jag luggen själv.

• tutim

kidA

berätta gärna hur det tar sej, funderar själv på samma sak och har också rödaktigt nu.
    Beter sej inte håret lite konstigare när man ammar? Känns som att färgen inte alls blivit vad man trott när jag färgat.

• hot fuss

tutim

jag är van vid hår som inte blir som jag vill

• tutim

jag med iofs..är en riktig hemmafärgare som du

Vad heter nyansen du tagit?

• marcink

någon som vill ge en snabbkurs i israelisk politik? vilka vann valen, vad var bra och vad var dåligt?

• tutim

Vet bara att kadima vann, kan knappt säja om det är bra eller dåligt

Lite kul är att ett parti för pensionärer MED pensionärer gick jättebra och kommer sitta i knesset