• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

Chaia

haha, ja idag är det nog bäst att passa sig!

Hur var din dag då?!

• Chaia

elims:

Min dag har varit bara bra tack! Har varit iväg till gymmet och det är verkligen avslappnande att träna. Nu sitter jag med en stor kopp örtte och bara myser i tofflor och en stor poncho. Härligt!

• elims

mysigt

Går du både på gym och kör spinning?! Duktigt! Allt på samma ställe eller?

Själv kommer jag iväg knappt en gång i veckan men jag borde väl gå mer egentligen. Går här i närheten, litet ställe och inte så flashigt, inte mycket folk och så slipper jag ha något på huvudet eftersom det bara är tjejer som går där - perfekt!

• Chaia

Jag tränar på SATS. De har öppnat en ny anläggning tvärs över gatan från oss, det ligger verkligen perfekt till! Tränade ganska mycket förut, men det har blivit ett långt uppehåll sedan dottern börjde på dagis och vi var sjuka jämt. Nu har jag tagit upp träningen igen och det känns jätteskönt. I själva gymmet (maskinerna) brukar jag inte vara så mycket, utan jag varierar mellan olika pass som aerobics, body pump, yoga och spinning. Det är lite olika vad jag känner för.

Det är inte så dumt det där med gym bara för tjejer. Jag gillar SATS, men killarna hade gärna fått träna någon annanstans.

• bubele

God kväll!
    Nu är jag precis hemkommen efter att ha sagt ordagrant samma sak på fyra föräldramöten i en av skolorna vi jobbar mot. Är sååååå trött, måste nog bada .

Sjuklingen här jämte, som från i morgon kommer att betecknas sambon, har börjat repa sig lite grann men är fortfarande ynklig (igår hade vi stor diskussion om huruvida det var ok att ta panodil var tredje timme eller ej. Jag vann (iofs efter att ha varit tvungen att ringa sjukvårdsupplysningen för att få stöd, men ändå) och i dag verkar de diskussionerna inte behövas

KidA
    Vad fint det blev!

• hot fuss

oj vad onyttiga vi är här nu...

orkade inte laga mat idag eftersom marcin jobbade kväll o slutade 21 o agnes åt hos en kompis. så jag slängde in 2 varma mackor i micron förut vid 17 typ. nu kom marcin hem o var hungrig. han har varit med en boende på "det våras för hitler" o har inte alls haft ngn matrast idag. så nu blev det onlinepizza.se här jag tog en gyrosrulle iaf för att slippa pizzaflottet. sen jäklar ska det bli ordning på mathållningen för therese!

allt bra med er tjejer?

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • Chaia

Hej på er alla!

Jag och dottern var ute och gick en sväng i det fina vädret och jag fick nästan lite vårkänsla. Härligt!

Nu är det badning och nattning av dottern som gäller. Vad gör ni andra?

• bubele

Chaia
    fryser och har ont i kroppen och är matt

• elims

och jag är glad idag!

Våra pengabekymmer är lösta för att vi fick in flera tusenlappar i oväntad inkomst idag, jag börjar se ljuset i slutet av tunneln när det gäller min uppgift som ska in imorgon och folk var hjälpsamma på bussen idag! Det var tom bättre väder! Inser att jag helt enkelt borde lita mer på Hashem, allt ordnar sig verkligen till slut bara man står ut lite, hakol le'tovah!