• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • elims

Kadima och Avodah (Labor) fick flest röster (kadima får ca 30 mandat och Avodah ca 20), så det blir en vänster koalition.
    3a kom Yisrael-Beteinu, också smått vänster, ryssdominerat.
    Likud kom på 4e plats med ovanligt få röster (det var Sharons förra parti, de får 12 mandat mot förra valet då de fick 40). Liten skräll var att inte högerpartierna (NRP, NNP och Shas bla) fick fler röster. Stor skräll var att det nya pensionärspartiet fick så många röster!

Valutgången var väl ingen större förvåning dock. Dock var valdeltagandet väldigt lågt, vilket var dåligt för de större partierna.

• hot fuss

tutim

chokladbrun typ

nu sitter jag med slingblekningen i. ska bli spännande att se hur det här kommer se ut sen

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • marcink

det är kul med politik, eftersom det är så subjektivt.

svt text skriver exvis: "Det nybildade mittenpartiet Kadima får flest röster i det israeliska valet, enligt flera vallokalsenkäter." ... " Arbetarpartiet, en möjlig koalitionspartner, ser ut att få 20-22 platser. På högerkanten tycks det ultranationalistiska Yisrael Beiteinu ta över Likuds position som största parti."

jämför det med dina beskrivningar elims, så märker man viss politisk förvirring. och jag väljer att utgå från att det är svt som har fått en del om bakfoten (jfr tt-kritik :)).

men okey, nu har jag fattat valresultatet. synd att jag inte fattar ett smack av vad de olika partierna ville. så långt har jag tolkat det som att det är ett nja-parti som blivit störst, men att det kunde blivit både bättre och sämre (utan att veta vad det innebär).

• hot fuss

okej jag har ingen aning hur det blev. får ta efterbilder o jämföra med bilder fr idag typ. tycker fortfarande det ser rött ut. o guldslingorna blev röda slingor eller ngt.. jäkla humbug det där..

• marcink

det är bra att mannen (?) i huset funderar på politik och kvinnan på hårtoning. skitbra. :D

• hot fuss

inte toning marcin... färg.. o blekning..

• hot fuss

så här blev det iaf.. skulle vara MYCKET snyggare med linser o en lugg
  • marcink

jag är kille jag fattar inte skillnaden på toning och färg! och du passar i allt min snuttebubbla!

(skriver jag när therese redan ligger i säng och hojtar på mig...)

• tutim

Aah vad fint, kidA! Himla fin bild, visst är det en Wallie? Supersnyggt!

Fattar ni att dom har tagit Hagamannen! *glädjeskutt"