• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Här har ni varit ruskigt flitiga ser jag!

Själv har jag jobbat en del, städat en del hemma och lekt med de rara små barnen. Lilla Hedvig försöker prata alll mer, päppel och biiil de nya orden i vokabulären

Sitter på jobbet och lunchen är väl obönhörligen slut nu, så bara ett pa rkorta rader från mig.

Fajga - jobbigt med flyttstädning, och sjuka är ni ju dessutom, men hoppas ni kryar på er och att du får lite ompyssling du med!

Nyb. ännu en flytt och medföljande städning, sänder en uppmuntrande tanke. Det Är ruskigt fysiskt jobbigt att flytta, och städningen i gamla bostaden helt klart värst, men det är roligt när man börjar komma på plats!

KidA: ett antal sidor sedan nu, men ville ändå säga att du blev väldigt fin i håret!
    Och visst hinner du med en karriär framöver om du skulle vilja det. Om du är färdig sjuksköterska vid trettio har du 35 år på dig i yrket, det borde väl vara nog?!?!

Nej, nu är det helt klart dags för liten arbetsinsats igen!

Ha en skön eftermiddag allesammans!

• elims

Ni som har israeler där hemma (ja givetvis ni andra oxå) och som är intresserade kan ladda ner en gratis tool bar som har en massa direktlänkar till alla israeliska radiostationer (både hebreiska och på engelska), tidningar och en massa annat skoj här: israelradio.lihi.co.il/

• elims

Chaia
    Jag är sugen på något nytt spännande te - har du något tips!

• Chaia

elims

Du kan bara köpa icke smaksatt te eller hur? Smaksätta teet med kanel kanske? Eller kardemumma?

• elims

haha "I'm gonna be a matzo man..." Mer!!!