• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Hej igen
    Nu har jag hjälpt till att fixa det sista i andra lgh...är helt färdig. Får stanna hemma i morgon och vara nedbäddad... jag som skulle gå på en jätteintressant föreläsningsdag om sexuella övergrepp. Ja ja, inte mycket att göra åt.

Laila tov på er

• En helt vanlig mamma

KidA, de ar ju kanonfina och livet ar sa mkt mer an karriar...

Min man ar tokig i att gora karriar och ar sedan vi trafades inte tillbringar manga helger/ kvallar hemma i lugnan ro. Nu kommer han ALDRIG hem innan 18.30- 19.30 vilket ar ok, men han har da minst 12 timmars arbetspass med helgearbete ibland. Jag tycker inte att dte ar vart det, men vi resonerar olika...I USA hade vi ca 1-2 dagar/ manad ledigt tillsammans om vi hade en bra manad (ikl. helger) sa nu ar jag eg. nojd att ha inte aker ivag pa helgerna...

Jobb kommer laaangt efer tva fina underverk, enligt mig..

• hot fuss

ny brud

jo.. jag får bara sån panik av att alla andra runt om mig skaffar välbetalda jobb o gör karriä o köper hus o bilar o sånt.. mest handlar det nog om att jag vill ha pengar. tror du man kan bli rik på att skaffa barn o vara hemmafru o så? jag skulle LÄTT stanna hemma med mina barn resten av livet om jag fick rel bra betalt för det iaf..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • En helt vanlig mamma

Ahhh, strunta i pengarna...Ma kan fa kopsjukan i alla ekonomiska lagen man an befinner isg i och mkt vill alltid ha mer
    Nog ar val ett stimulerande jobb alltid roligt att ha, men fa inte angest for det. Om du vill plugga sa kommer du att ta dig tid nar Noah ar aldre...

Jag har snarare angest for att jag inte ar 22 langre ( och JAAA jag vet att jag fort. ar "ung", men inte sa ung som jag vill vara) och att vi nu har bil, radhus och fast jobb bada tva. jag vill resa, dyka, meditera och flumma runt i mina tankar och mitt leverene just nu, men det fungerar inte rent praktiskt. varfor ska man alltid vara praktisk????

• hot fuss

ny brud

jag vill oxå resa o meditera o se världen.. men jag skaffade barn istället. saker kommer i vägen.. men jag skulle inte kunna leva en dag utan mina barn faktiskt. de är anledningen t att jag andas typ.. *suckar nöjt*

• hot fuss

kanske skulle sälja av allt man äger o säga upp lght o lasta in det viktigaste i ngt förråd o ta barnen i en varsin bärsjal o resa runt i asien som jag alltid drömt om. fatta vad alla mina släktingar skulle bli förvånade

• En helt vanlig mamma

Visst kan man gora sa...Jag flyttade till mammsen o pappsen, jobbade JAMT och snalade stort for att ha rad med 7 man. i Asien, men sa var det det absolut basta jag nagonsin gjort...Men man har olika passioner i livet...Min man vill leva glassigt och jag vill leva i en lortoig by i Laos...Ibland...

KidA, man kan ALLTID resa, det blir man aldrig for gammal for. Daremot ka man bli for gammal for att skaffa barn!!

• hot fuss

ny brud

jag hade drömmar om att åka o bo på kibbutz eller jobba på en teodling i indien. resa med transsibiriska järnvägen o sen asien. men de får nog stanna vid att vara drömmar än så länge..

• En helt vanlig mamma

Ja, men drommar ar val harliga??
    Jag drommer om en akta LV vaska, diorskor, lang resa i Indien, att tala hebreiska, att skaffa barn, att vara snygg, att ha ett LYCKLIGT liv och att skratta mkt...

Spara nu och sa reser ni nar barnen ar lite aldre??