• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Elims
    Nä, men jag skall ringa henne sen . Jag hoppas verkligen att det inte är influensa (fast nu har jag 38 graders feber efter panodil, så det är det säkert). Har inte haft det på 7 år men pga min tarmsjukdom äter jag medicin som är immunförsvarsnedsättande. Det har jag bara gjort de senaste åren så jag vet inte alls hur kroppen funkar om man har så hög feber. Dessutom innebär det att jag inte får ta några hälsokostpreparat som hjälper, typ Echinaguard och sådant eftersom det stärker immunförsvaret och därmed motverkar medicineringen. Hade känts skönt om sambon varit hemma i helgen av den anledningen. Men jag får väl engagera mamman i det, hon hade nog ringt tio gånger om dagen även om immunförsvaret varit som hos andra .

Fast ert ompysslande känns också väldigt bra

• Chaia

elims:

Åh, så spännande att maken lagar maten. Du måste berätta vad det blev sedan. Vi går ju till svärföräldrarna imorgon och hur mycket jag än gillar att laga mat, så är det skönt att bara sätta sig vid ett dukat bord ibland!

Lugnar ditt schema ner sig efter imorgon eller är det fler uppgifter och tentor på gång?

• elims

fajga
    någon av dina systrar (det var systrar du hade va?! ) får kanske komma och ta hand om dig din lilla sjukling. Synd att du inte kan ta echinaguard, det är ju så bra!!

• elims

Chaia
    Lugnt? nä inte direkt Har en uppsats att ta tag i och slutföra innan mitten på maj så ingen rast ingen ro...

Hur går det själv egentligen?!

• elims

fajga
    men då så, ring och ställ lite krav!

ps. vad härligt med så många syskon!

• Chaia

fajga:

Var bor resten av din familj? (Har för mig att de inte bor i Göteborg?)

elims:

Jag har haft en ganska lång svacka med exjobbet.. Hela hösten och vintern har vi varit däckade av diverse dagisbaciller och jag har inte riktigt kommit igång ordentligt igen På sätt och vis är det väl ingen brådska, men ibland känns det som om jag aldrig kommer bli klar..

• elims

Chaia

Jo då, du kommer att bli klar, bara du bestämmer dig.

• elims

kidA: Läser pedagogik för tillfället. Det ingick i min linje (IT & Kommunikation) och jag har blivit kvar helt enkelt för att jag tycker det är så kul. ska skriva uppsats nu om barn och livsfrågor, om barns syn på existentiella frågor som liv och död... uppmuntrande va?!

Är du färdigpluggad?