• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • En helt vanlig mamma

Fajga, usch lilla stackare...Badda ner dig ordentligt och be din SAMBO att hyra lite bra lattsamma filmer och handla litervis med lask innan han reser till London...Sedan vet du val att sjuka alsklingar far annu fler presenter fran deras sambos nar de kommer hem?? Se bara till att informera sambon om detta ocksa

Jag ha varit pa pub med vara vanner fran NYC och atit sallad och druckit ol. Olen gick alltsa rakt upp...Och min magsjuka gor att magen har sjunkit in sa att byxorna faller av flera ggr per dag, charmigt va!??? Varje gang jag inte ater pa nagra dar ( dvs varje gang jag ar ordentligt sjuk) brakar jag ner ordentligt i vikt, undrar varfor jag inte kan halla mig dar??

Usch, vi flyttar i helgen, massor kvar att gora...

• En helt vanlig mamma

Pedagogik?? kanner ingen...

• hot fuss

elims

när det gäller högskolestudier så har jag inte ens börjat *suckar* ska förmodligen plugga till sjuksköterska om jag bara tar tag i det ngn gång..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

KidA
    Äsch, stressa inte, du vet ju iallfall vad det är du vill göra, det är ju ändå det viktigaste

new york brud
    hur går det med packningen? flyttar inte ni om 2 dagar?!

• elims

KidA
    Utbildning är iof viktig, men du har ju iallafall något som jag inte har - två jättesöta ungar!

• hot fuss

elims

fast jag är stressad. är ju ändå 26 år o har 2 barn. då kanske man borde ha haft ett jobb o en utbildning o ett hus o 2 bilar o en hund typ?

• elims

men är inte marcink allergisk mot hund då?! (han verkar ju va allergisk mot det mesta. sorry m!) Så då behöver du inte hela kittet!

Själv bor jag (vi) i lägenhet, har varken bil (jag har inte ens körkort!), barn eller hund. Och pluggar fortfarande. Du vinner!

• En helt vanlig mamma

Jepp, vi flyttar i helgen...Pavel har ung. samma motto som Myasmammas man, what should happen will happen, sa han tar det lugnt. Om det ar meningen att vi ska flytta i helgen kommer det att bli sa, vilket innebart att jag far packa rumpan av mig... Vi ar val pa vag, men vi ar ALLTID lata och sa lange dt inte drabbar ngn annan an oss ar det lugnt det kommer att bli bra

daremot star vi utan mobler da vi inte har enats om vad vi ska kopa, GAAAHH, men det ordnar sig val ocksa...

Var firar ni shabbes nu i helgen?? Vad gor ni over pesach? undrar om vis ka boka in oss pa middag i synagogan eller ta en middag hemma med vara kristna ( ) vanner...

• hot fuss

elims

jo det har jag iofs. två söta ungar. där sa du ngt..