• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

Jaså, jag fick för mig att typ fruktteer och sånt behöver kosherstämpel.. Jag är ute och cyklar alltså??

• elims

Chaia
    nja alltså allt du stoppar i dig ska egentligen ha en stämpel...men nu vi råkar bor i ett "kosheru-land" här, där det inte är möjligt
    Därför kan vi köpa pasta, mjöl, salt osv fastän de inte har en stämpel på sig.

• Chaia

elims:

OK

Då kan jag tipsa om Liptons pyramidte, speciellt det vita med smak av aprikos. Jag gillar också det med smak av persika och mango.

Jag provade ett nytt te i veckan. Märket heter Dilmah och det var grönt te med smak av jasmin. Jättegott!

Har du några favoriter?

• bubele

*Blääääääää* för influensa (mogenfajga här i dag ). Försöker samla kraft för att gå ner till apoteket (ja, det ligger i samma hus men usch vad allt känns jobbigt i dag).

Kollade upp med mag- och tarmmottagningen om medicineringen och det är ingen fara, det enda är att jag troligtvis kommer att vara sjuk lite längre än gemene man. Det kan man ju leva med.

Jag har precis tittat på Våra bästa år och insett att den serien behöver man bara följa en gång om året eftersom allt går så långsamt .

Buddhathe gillar jag. Grönt med bl a björnbär i

• elims

Chaia

Det där vita teet, heter det "Tahiti"?! Gillar det jättemycket!
    Tycker annars om myntate (köper hem från israel) och sir williams (helst med en färsk nanakvist i)

Har smakat ett te med lakritssmak hemma hos en kompis tidigare, minns bara inte vad det heter!

• Chaia

fajga:

Det låter smaskens! Köper du det i lösvikt eller?

*skickar en skål kycklingsoppa till sjuklingen*

• hot fuss

buddhaté o grönt té med jasmine.. ni är såna hippiesar tjejer!

här har jag tråkigt idag. det regnar ute o jag borde storstäda. verkligen alltså! det är grus i hela hallen o saker ÖVERALLT. tvätt i hela badrummet osv... men jag har NOLL energi till sånt faktiskt.. usch vilken kass hemamfru jag är..

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • elims

Buddhathe - vad ärdet för märke?!

Kom förresten på att jag köpt någon slags teblomma (?) i östermalmshallen till några vänner som bor i israel innan vi åkte ner och hälsade på. Är det något som låter bekant?!

ps. Har gått över till beta nu...är lite svårt att vänja sig så här i början

• bubele

Vet inte vad det är för märke, jag köper det i lösvikt. Men väldigt gott är det i alla fall!

Elims
    jag tyckte oxå att det var svårt men man blir van fort