• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Chaia

mayasmama:

Elah är jättesött! Så roligt det måste vara att veta könet på bebisen. Gjorde ni köns-UL med Maya också?

• mayasmama

nej med maya visste jag inte ens att man kunde gå privat och göra det....så det blev en surprise.....och då var alla också säkra på att det var en pojk, förutom nadav faktiskt ...och min moster som sa flickas den här gångenv ar det jag som tippade flicka och ndav pojke, men jag e väldigt glad över att det e en flicka.....jag tror stark på systerskap...och jag har alltid saknat att inte ha en syster....

har ni resfeber????

• Chaia

mayasmama:

Ja, det är inte dumt att ha en syster. Även om jag och min syster bråkade mycket när vi var yngre, så har vi alltid haft varandra.

Lite resfeber har jag fått idag.. Ska bli så roligt att åka iväg! Måste bara komma igång att packa..

• ellinorsmamma

Mayasmama

Undra varför du inte kunde skriva i gästboken?

Både Elah och Milly är fina namn. Nilly finns ju också i Israel som namn.

• ellinorsmamma

Mayasmama

Leah, Tova, Noah (Nåa), Avigal, Naomi, Netali, Li, Sarah. Något som faller på läppen?

• hot fuss

leah är ju jättefint. det skulle noah hetat om han varit en tjej.

här är vi på resande fot sen i fredags. just nu sitter vi i uppsala hos marcins föräldrar. ska ner på stan strax o titta på alla fulla ungdomar o visa upp noah för några av dem..

ha en trevlig valborg allihopa!

stolt mamma till agnes 000729 och noah 060206
  • ellinorsmamma

Chaia.

Ha en underbar resa och njut så mycket som ni bara kan. Ta vara på varje minut men se också till att ni får vila lite på samma gång.

Skydda er från solen och drick mycket vatten

• Chaia

ellinorsmamma och Hattifnatt: Tack så mycket! Vi ska verkligen njuta till max!