• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Hej alla ni som sover
    Nu är jag hemma, försöker varva ner lite innan det är dags för sängen.

Natti natti

• mayasmama

go morron..... e det någon vaken???

• Hattifnatt

Vakna här, sedan arla timme dessutom - i natt borde sonen nog haft en blöja, kissat två gånger stackaren, och då han sovit i min säng har alltså även mamsen vaknat två ggr lagom fuktig...

Nu skall vi tvätta lite!

• mayasmama

låter mysigt hattifnatt, jag har också tvätttid idag men kom på att antagligen e väl inte tvättstugan tillgänglig eftersom det e "söndag"...himla fånigt det där att man inte får tvätta på söndagar, förlegat tycker jag.....

• En helt vanlig mamma

boker tov...

Ja, ni ar uppe med tuppen ni med smabarn...Jag vaknade av att nagon ringde pa dorren, mest troligt anu ett barn som vill salja ngt...De har alla val utvecklade affarssinnen har i Grabo

• mayasmama

go morron nyb.....så det bara vi götet som e uppe med tuppen....men idag e det i alla fall lite bättre väder...

fast jag e ganska tjurig idag faktiskt....helt ärligt ibland kan jag inte låta bli att undra hur livet hade sett ut om man skaffat barn med en svensk man istället för en israel som aldrig fått lära sig att hjälpa till hemma, det e verkligen hoppläst jag gör verkligen allt!!! har nu tre soppåsar ståendes vid dörren för jag tänkte se hur lång tid det tar innan han ser dem....tycker inte riktigt att jag som ändå e rejält tung nu ska behöva kånka ner och slänga sopor.....men jag ger mig inte de får stå där ..... i alla fall ett par dar till.....

• En helt vanlig mamma

Jag vet hur du maste kanna...Det ar for mig obegripligt att jag maste skalla pa honom for att fa honom att hjalpa till. Ibland ar han sa lat att det tar ont anda in i benmargen...

Svarmor har varnat mig for att skaffa barn innan jag har dresserat upp honom, men det kanns lite sent...Sa lange det bara ar vi tva ar dte fortf. OK, men med ett barn sa kommer jag nog att lida mer...

...A andra sidan arbetar han mkt langre timmar an mig, sa jag vet att han ar trottare...Jag tror att en annan losning for oss vore att jag gick ned i arbetstid sa att jag kan orka bolla arbete, familj och hem...( nar vi har barn alltsa)

Nagra andra tips??

• mayasmama

du kan absolut inte jobba heltid med en israelisk man och barn eller jag ska inte säga så det finns säkert sånna israeliska män som tar mer ansvar men min gör det verkligen inte!!! e man uppvuxen där och dessutom har tre systrar somgjorde allt för honom när han växte upp så...och jag menar verkligen allt hans yngsta syster tränades tidigt till att massera!!! hans fötter....

jämför det med min bror som går upp på helgmornar och gör frukost i säöngen till sin sambo, och han jobbar ner ön vad hon gör!!!!!!

blä va irreterad jag e nu!!!!!

• mayasmama

men du nyb du verkar ju i alla fall ha en man som tar sitt jobb på stort allvar och tjänar dessutom bra med pengar, min jobbar på lager och tycker det e helt ok att komma försent typ 4 dar i veckan för det e ju sååååååååå jobbigt att ta sig upp ur sängen....

ok nu skall jag sluta att spy galla......

• En helt vanlig mamma

Ja, det ar inte latt alla ganger med olika kulturer och uppfostran... Men, att massera fotterna?? Ar det ngt israeliskt? P spinner som en katt nar man knadar hans fosingar...Och vill aldrig att man ska sluta...Jag dor av kittlighet, forstar inte tjusningen...

Men, jag forstar att du maste vara trott pa att ha tre barn du ska ta hand om...Om P inte tog sitt jobb pa allvar skulle jag ocksa ga upp i limmningen for da hamnar ju annu en borda pa mina axlar. Vi har dividerat fram o tillbaka och i och med att vi flyttade hit gar jag till jobbet och ar ofta hemma 14.00 vilket ger mig tid att stada m.m. innan pavel snubblar in allt mellan 18.30 fram till 21.30...

Jag vet inte hur du ska gora for att uppmarksamma honom pa problemet och verkligen forsta hur jobbigt du tycker att det ar. Att man tjatar har ju inte sa stor inverkan, de gor sin plikt med ser inte hur jobbigt man verkligen tycker att det ar...