• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

Fajga - när du jobbari kväll, är du någon sorts jour då , eller?

Nu har min väninna varit här och hennafärgat mitt hår, verkar bli lite lagom rött, få se när håret torkat. Men känner mig redan lite vårfin!

• Monsa

Hattifnatt, kan du inte ta kort sen?

Det var längesedan jag färgade med henna, sitter det tills det växer ut eller? Kan känna lukten i näsborrarna

• Hattifnatt

Monsa : jag lade in en bild i mitt galleri nyss, tagen i vår stökiga källare visserligen, men man kan nog ana att håret är lite rödare än vanligt.
    Färgen sitter väl i tills den vuxit ut, men bleks ju efterhand när man tvättar etc.

Nu skall jag och barnen baka lite!

• Hattifnatt

Hmm, blev lite märklig sysftning i mitt tidigare inlägg, ser jag...får skylla på att det skrevs med ett barn klängandes på ryggen, ett annat i knät

Nyb: intressant smak den förre hyresgästen hade

• bubele

Hattifnatt
    Nej, ingen jour utan en av alla ungdomsarbetare som jobbar ikväll, precis som på Lucia och ibland vid skolavslutningar och så. Ju fler vuxna ute, desto bättre. Sen medför ju det här jobbet att jag själv har väldigt svårt för att slappna av t ex på Göteborgskalaset när jag ser alla jättefulla alldeles för unga ungdomar eller som nu på Valborg. Lägger man därtill hur alla vi vuxna som är ute på allmän plats beter oss, så är det ju inte konstigt att ungdomarna gör som de gör. Ofta är ju de vuxna långt mer berusade. Så en del har det såklart påverkat mig, jag tror inte att jag skulle kunna gå ut och festa till det på Göteborgskalaset, t ex. Fast annars är jag ju rätt bra på det där, när det inte är på allmän plats .

Nu måste jag rusa! Ha en bra kväll alla

• bubele

Hattifnatt
    Spanade in din bild -fint! Visst har du väl ännu längre hår nu än när vi läste hebreiska?

• En helt vanlig mamma

Hattifnatt, det ser jattefint ut och OJ vad langt har du har

Monsa, tack...Sorplar glatt i mig alla baciller av sadan karaktar

Fajga, ha en lugn kvall och hoppas du far komma hem i lagom tid.

Vi har nu malat andra varvet och det ser ok ut. ar gulare an jag hade velat, men blir kanske battre med alla mobler och draperier pa plats. jag ska fota sedan och lagga ut, promise

• bubele

Nu har jag oxå lagt in en hårbild i mitt galleri - Nyb din tur . Fast mitt hår är fortfarande lite vått på bilden så det ser lite risigt ut längst ner, och man ser knappt slingorna. Men det är en bild i alla fall

• bubele

Och nu måste jag rusa på riktigt, såg fel på klockan innan

• mayasmama

nyb gula tapeter med lila sjöhästar??? läckert!!!

man undrar lite vad de tänkte med som bodde där innan!!!!