• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

leah e fint men enligt nadav e det ett "kärringnman" sarah heter min svärmor, Noah e min svägerska och Li mayas kusin.....avigail gillar jag inte alls faktiskt och tova e väl ok men inte mer....

sitter och väntar på regnet och funderar på om man måste göra nått på valborg eller om man kan bara vara hemma.....

• ringblomma

mayas mamma:

Någr anamn som jag skälv tycker är fina är Lia( en förkortning av Aliyah), Noa och Meshi(betyder silke. Sista namnet kanske inte passar i Sverig så bra dock.

När jag väntade Adam trodde vi at than var en flicka ända fram till vecka 34 , för det hade sagt det till oss på ultraljudet och då hade vi funderat på namnet Noa.

• Monsa

Jag gillar Moah väldigt mycket, det är så fint, visst är det svårt med pojknamn!

Jag har ju fått för mig att ha sagonamn på mina med

Har ett pojknamn som jag tycker är fint och det är ganska annorlunda, får se om maken kan gå med på det.

Jag är bara så himmelens trött idag, men jag har massa plugg att få ihop, uschan buschan, orkar inte

Ha det gott allihop/M

• Monsa

mayasmama, man kan nog bra vara hemma men det är ju så trist ju!

Massa regn här med, inte alls kul. Vet inte ens vart brasorna håller till här i Värnamo.

• mayasmama

blir det brasor fastän det regnar? det e ju frågan?

• Monsa

mayasmama, tänkte inte så långt, haha

• mayasmama

de kankse häller på massa bensin så att det ska brinna i alla fall...men nej det blir nog ingen brasa för oss, på sin höjd en tur till kiosken och köpa glass...e enormt sugen på en gb sandwich.....

• bubele

Oj vad ni skriver!

Chaia
    Är det i morgon ni åker? skall ni bara till Tel Aviv eller runt också?

Mayasmama
    Härligt väder vi har i Göteborg.... Milly tycker jag för övrigt är jättefint. Och Elah också, när det är den stavningen.

Nu skall jag ta det lugnt ett tag innan det är dags att jobba ikväll