• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • marcink

hos min mamma är "att vara jude" boken som alltid är framme :>

• mayasmama

hej allihopa

idag e jag helt slut..... tog med kinamat hem...
    har börjat med min israeliska buffe jag skall servera i morgon...skall jobba hela dan i morgi'on med och jag börjar faktist känna av att jag e gravid på jobbet..... ryggen tar död på mig på eftermiddagarna...... kommer söka havandeskapspenning i april, om jag har anställt ngn tills dess förståss...... någon som vill ha ett deltidsjobb månne????

välkommen izabelle...... kul med fler gravida..

• ellinorsmamma

Hallå

Välkommen Izabelle. När är bebis nr 2 beräknad? Vilken vecka är du i?

Shababt shalom.

• Kiralves

Glad sabbat!
    ska nu sova, firar vår bröllopsdag idag...vin och champagne

• tutim

Hejhopp på er

tänkte önska shabbat shalom

• bubele

Godkväll alla!
    Nu har jag läst din förlossningsberättelse, KidA. Tänk vad fantastiskt livet är egentligen! Fick tårar i ögonen när jag läste den.

Har f ö haft tårar i ögonen av mycket mer triviala saker i dag - var på stan och letade efter ett par jeans. Jag överdriver inte när jag säger att jag provade minst 25 par och inget passade. Var de inte för små så var de för stora (fast de var samma storlekar, de som var för små i en viss storlek av ett märke var för stora i samma av ett annat) och inte satt några bra över huvud taget! Grrr... Desstuom ville jag hitta ett par som inte var jättedyra eftersom jag behöver gå ner några kilon. Lyxproblem, jag vet, men 25 par!!!! Måste vara något fel. Imorgon skall jag gå till Stuk och så får de hjälpa mig att hitta ett par snygga och så får de väl kosta lite mer då... det kan lite självkänsla få vara värt

• En helt vanlig mamma

shabbat shalom, to drunk to even have read your textxs...blaaa, I;ll read tomorrow, so just ave a great frday night ,

all my love johanna

• bubele

Godmorgon alla!
    Nyb: låter som om det var en bra kväll i går

Fy för att ligga och läsa halva natten och sen gå upp och tvätta tidigt. Skall nog försöka sova lite på soffan nu. Sen ner på stan för ytterligare jeansjakt

Svar på tråden Hey Jude!