• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • bubele

Hmmm...kanske lägga ner orgien i musik och städning här hemma och ge sig ut i solskenet istället. Eller i alla fall ner på stan för att leta jeans

• Monsa

Hej allihop! Idag är jag bnog vuxen för jag fyller 25!

Jag fick en jättefin bricka med tårta, smörgås med keso, kaffe, små rosor som jag skulle ha i mitt morgonbad (löses upp i vattnet), silvriga serpentiner, ett jättefint kort och en fin teckning Ronja ritat och så har hon skrivit , "du är min bästaste vän alltid" Hon har förstås skrivit sitt egna språk och sen förklarat
    Av Alfons fick jag en parfym och av Ronja en plånbok. En locktång av min man och sen en liten påse med massageolja, ljus och en massage-grej och så ett löfte om en härlig massage ikväll! Min man är verkligen kanon! Han har gjort så himla mycket fint för mig, han är bäst helt enkelt!

En bra grej till är att jag lyckats gå ner 8,5 kg, är så glad över det alltså!

Fick in min svenska-uppgift igår med så nu ska jag baaaaaara njuta!!! För att imorrn plugga igen

Ha en underbar dag allihop, nu ska jag städa lite och göra mig i ordning och laga smaskig kina-mat!

• ellinorsmamma

Monsa.

Hipp hipp hurra på din 25 års dag. Ja nu är du nog vuxen.

Önskar dig en härlig dag med tårta och presenter.

• Monsa

Tack ellinorsmamma! Kan inte bestämma hur jag ska håret, lite lockigt och uppsatt, lite lockigt och nersläppt eller lite mer 80-tals utfönat?

• ellinorsmamma

Monsa

Något lockigt låter läckert.

Ska du kalas eller fest i kväll?

• Monsa

ellinorsmamma, det blir middag med två vänner och deras lilla fis

Först hade vi tänkt gå ut och äta men det blir smidigare att vara hemma med barnen, mer njutning till maten och lättare ifall barnen blir rastlösa
    Ska göra kycklingryta med lite curry i, jasminris, lite starkare currysås, jordnötsås och så blir det friterad kyckling med sötsur sås som vi köper från kinan här. Någon rätt enkel sallad till.
    Efterätt blir någon tiramisu-glass och glass med krossad choklad, aftereight, belgiska choklad-havsfrukter och crispiga rullar med hasselnötschoklad i som jag lägger runt om och så lite vindruvor på med

• Monsa

KidA, åh så glittrig jag blev nu! Tackar!

Svar på tråden Hey Jude!