• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • Hattifnatt

KidA - är det plustjänsten som gör att du kan lägga in den fantastiskt fina bilden på Noah? *kliar lite i fingrarna att också skaffa plus*

• marcink

grattis monsa (jag höll på att skriva plutten )!

• bubele

GRATTIS MONSA! Hoppas du får en fortsatt härlig födelsedag

Nu har jag varit nere på stan och hittat ett par billiga jeans som ser ok ut. Och som passar hyfsat. Eftersom jag tänkt gå ner några kilo vill jag inte lägga en förmögenhet på byxor som förhoppningsvis skall bli för stora om ett tag. Fast eftersom jeansen var billiga så var jag ju tvungen att köpa något annat oxå . Blev ett par jättefina örhängen i silver med ametist från Avi & Lena, en affär här där de säljer smycken från Israel.

Nu matdags...är av någon outrgrundlig anledning väldigt sugen på potatismos...

• Hattifnatt

Fajga: känner igen det där med att det man sparat på ett reafynd måste spenderas på annat, helst omedelbart
    Var ligger "Avi och Lena"? *planerar för kommande reafynd*

Här har vi en skön eftermiddag, jag pluggar lite pedagogik och maken och barnen ser på en nyinköpt tecknad video med dinosaurier, vår treårings stora passion.

• bubele

Hattifnatt:
    På fredsgatan, på samma sida och precis nedanför Johanssons skor, tror jag. De har massor av fina silversmycken där, inte dyra heller. Mina örhängen kostade 198:- och det var rätt billigt, tycker jag. Har också en jättefin hamrad bred silverring därifrån, och ...ja just det, merparten av mina smycken kommer därifrån tror jag

• En helt vanlig mamma

vad roligt att kopa jeans och smycken fran Avi o Lena...Gillar oxa den affaren!!

Monsa, Grattis!!!!!

urk, mar fortfarande inte sa bra...Maste komma ihag att ata innan jag ga ut nasta gang...Men, det var roligt i alla fall, var pa matmassan och gick sedan pa heaven 23, vilken fin utsikt...

har gjort losnaglar, sa det blir nu svart att skriva ordentligt har...tom svarare an igarnatt

• bubele

Sådär, nu har jag och ena katten precis badat. I samma badkar. Samtidigt. Dock ofrivilligt från bådas håll. Min intention var att ligga och ha det lugnt och skönt och hans att promenera omkring på badkarskanten och se cool ut. Gick sådär

Svar på tråden Hey Jude!