• Monsa

Hey Jude!

Detta är en spin-off på den gamla tråden "Jude-tråden".

Här finns ett härligt gäng som skriver om allt mellan himmel och jord och här följer några exempel;

Mat-tips/recept
    Bebisar/barn, graviditeter
    Hur man håller kosher
    Företagsideér
    Hur ofta man får blommor av sin karl
    Jobb
    Lägenheter
    Resor

Ja helt enkelt allt som har med ett vardagligt liv att göra.
    Det som är gemensamt för de som är här i tråden är att alla har någon slags anknytning till Judendomen.
    Under den första Judetråden så hände det mycket grejer, det blev ett fantastiskt gäng som kan prata om vad som helst och det bästa av allt är att det föddes en liten Noah den 6/2-06
    Vi väntar med spänning på nästa bebis som beräknas komma i Juli!

För att behålla den fina stämningen här inne så går vi inte in på allt för känsliga ämnen. Dessa inlägg som kanske är till för att provocera uppmärksammas inte överhuvudtaget.

Detta är en glad tråd och jag tycker att en beskrivning av denna tråd som Marcink gjort är så klockren;

"hej vi är judar och glada och tycker om varandra. här pratar vi (nästan) bara om roliga saker, folk som pratar om skräp kan gå någon annanstans herrå!"

Marcink

• Svar på tråden Hey Jude!
  • mayasmama

hej alla glada.....

nu e jag på väg till jobbet och skall laga falafel, håll tummarna för mig att maten blir skitlyckad och att jag får massa cateringuppdrag tack vare det.....skulle inte vara fel med lite extra cash....

ha det så hörs vi morgon antagligen.....

• Chutzpah

Jag är också på väg till jobbat. Har en massa tårtor som ska hämtas idag och så flera konsultationer med brudpar.

Ha en rolig dag, allihopa!

• Hattifnatt

Boker tov allesammans!

Här har hela familjen sovit till klockan åtta minsann, kändes oerhört lyxigt att få vakna lite lojt och sträcka på sig i allsköns ro

Fajga - jag var i Uppsala för en tid sedan för jobbets räkning och fick en stund över innan flyget hem, så tog mig en tur till JC för att shoppa jeans, något jag inte gjort sedan innan graviditeterna...höll också på att bli galen av de mystifika storlekarna, och hrmpf - kroppen är ju en aaaaning annorlunda numera, och med de lågt skurna jeansen som är numera var det en mindre pärs....men kom faktiskt hem med tvenne par, i olika storlekar dock!
    Hoppas du hittar några i dag!

Mayasmama - stort lycka till i dag med buffén!

• marcink

morrn morrn. verkar som att nyb iaf haft en trevlig fredagkväll :>

• Chaia

nyb: Hur mår du idag?

fajga: Visst är det svårt med jeans!! Jag gillar när det är strech, då får det plats med lite mat också

mayasmama: LYCKA TILL!!!! Det kommer säkert att bli jättegott allting!

• bubele

KidA
    Vad är plustjänsten? Ser att det står om den på många ställen men har inte fattat vad det är mer än att det kostar pengar. Är det om man har betaversionen?

Trögfajga

• marcink

fajga: www.familjeliv.se/plus.php - där står det mer info. jag vet inte om det är värt det egentligen, men det är inga stora pengar och om man hnger mycket på familjeliv kan det kanske vara roligt. :)

Svar på tråden Hey Jude!