Anonym (KNÄPPA) skrev 2014-03-06 14:19:52 följande:
HEJ, nu joinar jag mig själv i denna konversation. Nu undrar jag VARFÖR måste man klä killar i klänningar och kjolar? Är det för ni mammor tycker det är kul? Jag förstår ifall ens barn säger " jag vill ha klänning" då förstår jag om man sätter på en klänning på ens son, för det är vad sonen vill, men sen finns det också mammor som uppmuntrar sina sönder till att ha klänning och rosa och vara tjej! TJEJ är TJEJ. KILLE är KILLE,, så är det. kille har en kuk och en flicka har en snippa? TJEJ OCH KILLE SÅ LIGGER DET TILL, VARFÖR ÄNDRA PÅ EN FLICKA TILL POJKE? ELLER TVÄRTOM?
Och ni mammor som sätter på era söner klänningar för ni vill det, tycker jag är inte riktigt kloka. och det gäller samma sak med flickor som har pojk kläder. Vill barnen ha pojk/flick kläder låt den ha det, men om den aldrig bett om det så låter man det vara pojk och flicka, NOG OM DET.
Jag har aldrig varit med om att mammor tvingar sina söner på klänning och rosa däremot hör man ofta att en pojke tex vill ha en rosa tröja eller hello kitty men för höra NEJ, det är tjejigt.
Det är lika fel det.