• Anonym (Undrar)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

• Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .
  • Mnisa
    Anonym (KNÄPPA) skrev 2014-03-06 14:19:52 följande:
    HEJ, nu joinar jag mig själv i denna konversation. Nu undrar jag VARFÖR måste man klä killar i klänningar och kjolar? Är det för ni mammor tycker det är kul? Jag förstår ifall ens barn säger " jag vill ha klänning" då förstår jag om man sätter på en klänning på ens son, för det är vad sonen vill, men sen finns det också mammor som uppmuntrar sina sönder till att ha klänning och rosa och vara tjej! TJEJ är TJEJ. KILLE är KILLE,, så är det. kille har en kuk och en flicka har en snippa? TJEJ OCH KILLE SÅ LIGGER DET TILL, VARFÖR ÄNDRA PÅ EN FLICKA TILL POJKE? ELLER TVÄRTOM?
    Och ni mammor som sätter på era söner klänningar för ni vill det, tycker jag är inte riktigt kloka. och det gäller samma sak med flickor som har pojk kläder.  Vill barnen ha pojk/flick kläder låt den ha det, men om den aldrig bett om det så låter man det vara pojk och flicka, NOG OM DET. 
    Vad menar du med att "vara tjej"?
  • Anonym (Va)
    HEJ, nu joinar jag mig själv i denna konversation. Nu undrar jag VARFÖR måste man klä killar i klänningar och kjolar? Är det för ni mammor tycker det är kul? Jag förstår ifall ens barn säger " jag vill ha klänning" då förstår jag om man sätter på en klänning på ens son, för det är vad sonen vill, men sen finns det också mammor som uppmuntrar sina sönder till att ha klänning och rosa och vara tjej! TJEJ är TJEJ. KILLE är KILLE,, så är det. kille har en kuk och en flicka har en snippa? TJEJ OCH KILLE SÅ LIGGER DET TILL, VARFÖR ÄNDRA PÅ EN FLICKA TILL POJKE? ELLER TVÄRTOM?
    Och ni mammor som sätter på era söner klänningar för ni vill det, tycker jag är inte riktigt kloka. och det gäller samma sak med flickor som har pojk kläder.  Vill barnen ha pojk/flick kläder låt den ha det, men om den aldrig bett om det så låter man det vara pojk och flicka, NOG OM DET. 

Menar du att kuken försvinner om man sätter på en kille rosa kläder?? OMG!
  • Oleanna
    Jag har aldrig varit med om att mammor tvingar sina söner på klänning och rosa däremot hör man ofta att en pojke tex vill ha en rosa tröja eller hello kitty men för höra NEJ, det är tjejigt.
    Det är lika fel det.
  • Godnatt
    Anonym (Greja) skrev 2014-03-06 12:16:46 följande:
    På vilket vis blir en kille tjejig om han har klänning?
    Tycker inte man ska stanna där. Det finns så många plagg runt om i världen som kan bäras. Kimono, penisfodral, kilt. Kom ihåg att det inte är kläderna som barn blir mobbade av. Det är bara ett hjälpmedel att mobba via. Ett barn som är dömt att mobbas kommer bli det oavsett klädesval.
    Promota din sida, skriv en artikel på fria-katalogen.se
  • puss

man ändrar inte könet.
    *puss puss puss puss*
  • Dixie
    Anonym (Undrar) skrev 2014-03-06 11:22:27 följande:
    Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m. går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

Min man bestämmer sina egna kläder, precis som min son också bestämmer sina kläder - båda har rosa, lila, blå, gula kläder.... TS - menar du att man löjliggörande sina barn när man låter dem välja själv??
  • puss
    Anonym (Undrar) skrev 2014-03-06 11:22:27 följande:
    Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

bara för att vad? förklara gärna vad syftet med det skulle vara.
    *puss puss puss puss*
  • Dixie
    linnn89 skrev 2014-03-06 12:15:03 följande:
    Varför får inte tjejer vara tjejer o killar få vara killar... Sjukt vill egentligen inte äns diskutera för jag hatar denna diskussionen om att tjejer får inte vara tjejiga och killar samma sak... Löjligt, tjejer får inte leka med dockor vaddå bevisa för vem vad.... Blir såå arg på er tänker så..

Varför får inte varje barn istället bestämma själv vad de vill leka med?? Klar tjejer får leka med dockor, men det ska väl även killar få göra om de vill? Det är ingen som säger att tjejer inte får vara tjejiga - var har du fått det ifrån?
  • Anonym (stella)

Jag är väl fel person att svara för min son får inte ha klänning. Döttrarna får såklart ha klänning, tillhör man det löjliga könet så ska man så klart ha löjliga kläder.

• puss
    Anonym (stella) skrev 2014-03-06 16:09:53 följande:
    Jag är väl fel person att svara för min son får inte ha klänning. Döttrarna får såklart ha klänning, tillhör man det löjliga könet så ska man så klart ha löjliga kläder.

precis. folk verkar tycka att det är förnedrande att gå i klänning.
    *puss puss puss puss*
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .