• Anonym (Undrar)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

• Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .
  • Oleanna
    Anonym (OlausPetri) skrev 2014-03-10 17:41:08 följande:
    Att låta sin son gå utklädd till en prinsessa bland andra barn är definitivt något som skadar. Barn blir mobbade för bra mycket mindre än så.
    Barn blir mobbade för allt, var lär de sig detta jo hemma. Föräldrar som talar om vad som är ok och inte ( pådyvlar sina åsikter)  och detta tar de med sig ut och tror sig ha rätt att ta ut det på andra barn.
  • Dixie
    Anonym (undra sa flundra) skrev 2014-03-10 17:00:18 följande:
    Tycker faktiskt det är förfärligt att leka "vetenskapligt test" med sina barn som labbråttor. Tycker synd om de små små pojkarna som kanske ser upp till storasyster som luras att ta på en lilaglittrig klänning till dagis.

Är det lika hemsk om en flicka har en spindelmannentröja, eller det är bara pojkar som inte ska få välja?!
  • Dixie
    Anonym (oj) skrev 2014-03-11 00:56:48 följande:
    Ska bli roligt att se de pojkarna med hen-uppfostran när de är vuxna och glider runt på stan med tre dagars skäggstubb iförd rosa klänning.

Ja, och ännu värre - tänk om kvinnor med långt hår kommer i långbyxor!!!
  • Oleanna
    Dixie skrev 2014-03-11 08:32:17 följande:

Ja, och ännu värre - tänk om kvinnor med långt hår kommer i långbyxor!!!
    Och stövlar.Drömmer
  • Right here

Alltså det här är så löjligt. Ser vi killar och män idag, i vår kultur som går runt i rosa kjol? med glitter i håret? när dom handlar mat eller går runt på stan.

• Right here

ska vi skicka väg ungarna i burka också för att han tycker den är fin? en rosa burka... med glitter på..

• Oleanna
    Right here skrev 2014-03-11 11:08:13 följande:
    Alltså det här är så löjligt. Ser vi killar och män idag, i vår kultur som går runt i rosa kjol? med glitter i håret? när dom handlar mat eller går runt på stan.
    Ser man kvinnor som har det? Män ser jag ofta i rött och rosa på tröjor ja. Min make har det och sönerna likaså. Inget feminint över dem
  • Anonym (KNÄPPA)
    Anonym (OlausPetri) skrev 2014-03-11 00:47:41 följande:
    Det är ta mig fan skillnad på att låta ett barn ha glasögon och låta en pojke klä sig i flickkläder.
    håller så mycket väl med dig. 
  • Anonym (KNÄPPA)
    Ska bli roligt att se de pojkarna med hen-uppfostran när de är vuxna och glider runt på stan med tre dagars skäggstubb iförd rosa klänning.
    HAHAHHA
  • Luminorbase

Skulle min son vilja ta på sig en klänning förklarar jag att det är ett kvinnoplagg.

• TrendyFarsa
    Det ser vi en gång per år här under Stockholm Pride.
    Östermalm - Mer behöver inte sägas.
  • Anonym (??)

Eehh jag har då aldrig sett en förälder korkat nog att ta fel på sitt barns kön?

• Dixie
    Right here skrev 2014-03-11 11:08:13 följande:

ser du många kvinnor som går omkring i hello Kitty tröjor och tyllkjol??
  • Anonym (OlausPetri)
    Oleanna skrev 2014-03-11 08:26:13 följande:
    Barn blir mobbade för allt, var lär de sig detta jo hemma. Föräldrar som talar om vad som är ok och inte ( pådyvlar sina åsikter)  och detta tar de med sig ut och tror sig ha rätt att ta ut det på andra barn.
    Nej barn blir inte mobbade för allt. Det finns efterblivna saker, och så finns det väldigt många icke efterblivna saker. Att klä sin son i en prinsessklänning är efterblivet.
  • Oleanna
    Anonym (OlausPetri) skrev 2014-03-11 21:37:04 följande:
    Nej barn blir inte mobbade för allt. Det finns efterblivna saker, och så finns det väldigt många icke efterblivna saker. Att klä sin son i en prinsessklänning är efterblivet.
    Klart de blir, vill folk hitta något så gör det. Allt från ditt namn till fel  märke på tröjan, till att man bor i fel område.
    Inte har häst moppe eller vad som helst. Du tror väl inte att alla som mobbas är killar som bär klänning?
    Vill sonen bära det så tänker jag inte stoppa honom för jag lär honom att vara sig själv och skita i alla andra som följer strömmen. Precis som jag fick lära mig.

Jante borde vara död nu.
  • puss
    Anonym (OlausPetri) skrev 2014-03-11 21:37:04 följande:
    Och hur så?
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .