Ni som klär era pojkar i klänningar .
Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?
Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?
Hemma får barnen klä sig hur de vill. Men när de ska till dagis/skola så är det jag som bestämmer. De blir ganska neutrala kläder. Varken det ena eller det andra.
Min son fyller 3 i sommar. Han fick en Barbiefilm förra året och tycker verkligen om den. Han tycker att Barbie är jättefin och hennes kläder likaså. Han började tjata redan då om en klänning. Så en prinsessklänning har han fått och den älskar han! Han har den hemma ibland när han klär ut sig. Inget konstigt alls tycket jag! Han känner sig så himla fin i den. Sen skulle jag nog inte tycka det kändes helt ok om han ville ha den på lekplatsen eller om vi åker till ica osv. Han har lite rosa och lila kläder med, men skulle inte köpa kläder med glitter och spets på till honom, om han möjligtvis inte gärna själv säger att han vill det i framtiden. Tvingar inte på honom något som han inte vill ha på sig och klädde honom inte i babyrosa bodys som bebis heller.
Min son på 2.5år är extremt pojkig av sig å alltid e de bara bilar. Men när syster på 2.5år har sina kompisar över å dem leker prinsessa så brukar pojken vilja vara med å ha sessa klänning. Klart han får ha klänningen då å vara med. Han e så nöjd å visar upp klänningen hela tiden.
Om mitt barn är gammal nog, och stark nog att ta omgivningens gliringar så får denne ha på sig precis vad barnet vill. Men så länge barnet inte är det så begränsar jag vad mitt barn har på sig. Varför? Jo, samhället är inte accepterande mot den som avviker, och för ett litet barn kan det bli enormt svårt och tufft att hantera. Däremot vill jag ge mina barn förmågan att acceptera och förståelsen för att alla är inte lika. Jag vill inte lära mina barn till att bli dömmande översittare som inte kan se och acceptera att alla är olika, men på sitt sätt lika. Det är bara genom att uppfostra mina barn till detta som jag kan hjälpa världen att bli mer accepterande. Jag vill inte dock att det ska ske på mina barns bekostnad.