• Anonym (Undrar)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

• Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .
  • Marten
    Numminen skrev 2014-03-06 12:39:32 följande:
    Här är det också full valfrihet som gäller - för både sonen och dottern. Sonen ville ofta ha kjol när han var yngre men inte nu. Däremot har han valt en rosa mössa. Dottern vill enbart ha rosa och lila. Jag är med och bestämmer praktiska detaljer så de inte fryser etc, men färger väljer de själva. Och man får klättra i träd i balettklänning och klackskor.
    Sa detta skulle ocksa vara OK om dina barn ville (i valfrihetens namn) ?

Barn kan inte alltid forsvara sina val eller forsta konsekvensen av sina val, darfor finns vi foraldrar som skall hjalpa dem i detta.
    Detta exempel ar draget till en extrem, vill inte kritisera nagon eller nagons val utan endast poangtera foraldrarollen och hur viktig den ar for vara barn.
  • Aniiee

Jag säger barra en sak, så har jag det sagt:

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • gudsfurste
    Anonym (Undrar) skrev 2014-03-06 11:22:27 följande:
    Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?
    min lillebror ville vara påskkärring för att hans underbara, snygga och inspirerande syster var det. Han hade då klänning, fräknar och målade röda kinder. Varför skulle mamma hindrat honom när han ville vara med oss större och klä ut sig? Hon gjorde sin son glad utan en tanke på att förlöjliga honom.
    Detta var back in the 90's. 
  • Knapsu

Under 1700-talet var rosa en färg som var förbehållen männen. Och nu är det den värsta färg man kan sätta på sin pojk, eller? 
    Min son har fått möjlighet att ha alla typer av färger och kläder, liksom hans storasyster. Hans favoritfärg är grön och gärna med grönt glitter (gissa hur lätt det är att få tag på...). Men han gillar gult, rosa och blått också. Vi har inga tjej/kill-definitioner av färger i vår familj, Varför skulle vi?
    Min pojke vill inte ha klänning, trots att han har möjligheten, dock älskar han att ha skjorta och finbyxor, Min dotter vill allra helst ha kjol eller klänning, även om hon har möjlighet att gå i mjukisar och jeans. Vet inte riktigt vart den genen kommer ifrån eftersom jag själv aldrig har gillat kjol och klänning. 
    Jag låter dem ha de kläder trivs bäst med. Min dotter klättrar i träd med sina klänningar och pojken leker i sandlådan med skjortan. Det viktigaste är att ungarna kan leka på det sätt de vill.

• Anonym (Malva)

Min son har en rosa tröja skulle aldrig ens få tanken på att skicka honom till förskolan med klänning! Men man får göra som man vill.. Smaken är ju som baken:) Men har en fråga till dom som skickar sina söner till förskolan/skolan med klänning, är ni inte oroliga för att dom ska bli retade!?

• puss
    Anonym (Malva) skrev 2014-03-06 17:59:46 följande:
    Min son har en rosa tröja skulle aldrig ens få tanken på att skicka honom till förskolan med klänning! Men man får göra som man vill.. Smaken är ju som baken:) Men har en fråga till dom som skickar sina söner till förskolan/skolan med klänning, är ni inte oroliga för att dom ska bli retade!?

varför skulle de bli det?
    *puss puss puss puss*
  • Mnisa
    Anonym (Malva) skrev 2014-03-06 17:59:46 följande:

Vilka barn är det som kommer retas, tror du?
  • Anonym (undra sa flundra)

Mönstret på den här tischan då, kan man klä ett barn i den?

• elyse

Men ärligt, hur många av er här har sett pojkbebisar och upp till ca 1½ år i klänning? Det är väl främst när barnet börjar ha åsikter om kläder som en del pojkar gärna vill ha klänning/kjol. Här hemma kommer dottern att ha en pappa som ibland går i kilt och får vi en son så kommer vi att köpa en sådan till honom. 

• Anonym (snart påsklov)

Denna diskussion är så fånig, den dyker upp lite då och då här på FL.
    Varför utsätta sina söner för risk för förnedring i skolan genom att sätta på/
    tillåta sonen ta på en klänning eller kjol?
    Ska han ha klackskor och rosa läppstift också? Glittrigt hårspänne?
    Är kul som påskkärring eller vid maskerad... annars? Not

Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .