• Anonym (Undrar)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

• Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .
  • Anonym (mamma)

vill min son ha en klänning så ska han bannemig få ha på sig en klänning. 

Ska man prata om ett högre plan så tycker jag såhär:
    Jag avskyr alla feminister som försöker sudda bort det faktum att det finns KÖN. Det finns MAN och KVINNA. "Hen" är skitsnack.

Men, vill en man klä sig FEMININT eller en kvinna klä sig MASKULINT så ser jag inget jävla problem med det. Har en nära vän som identifierar sig som man men gärna har klackar och läppstift. Inget fel med det.

• puss
    Anonym (mamma) skrev 2014-03-10 05:16:39 följande:

vill min son ha en klänning så ska han bannemig få ha på sig en klänning. 

Ska man prata om ett högre plan så tycker jag såhär:
    Jag avskyr alla feminister som försöker sudda bort det faktum att det finns KÖN. Det finns MAN och KVINNA. "Hen" är skitsnack.

Men, vill en man klä sig FEMININT eller en kvinna klä sig MASKULINT så ser jag inget jävla problem med det. Har en nära vän som identifierar sig som man men gärna har klackar och läppstift. Inget fel med det.

Ja, det finns man och kvinna. Få säger man hon och han.

Vet man inte könet eller talar om en icke specificerad person säger man hen.
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 05:20:27 följande:
    Ja, det finns man och kvinna. Få säger man hon och han.
    Vet man inte könet eller talar om en icke specificerad person säger man hen.
    Enligt dig. Det finns tyvärr folk som nekar sina barn sitt kön och vägrar "lära" eller berätta för barnen att det faktiskt är skillnader på man och kvinna. 
  • puss
    Anonym (mamma) skrev 2014-03-10 05:35:16 följande:
    Enligt dig. Det finns tyvärr folk som nekar sina barn sitt kön och vägrar "lära" eller berätta för barnen att det faktiskt är skillnader på man och kvinna. 
    Det tror jag inte på. Kännerdu nån som vägrar berätta att pojkar har snopp och tjejer snippa?
  • Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 05:53:49 följande:
    Hur gör man när man "nekar sina barn sitt kön"?
    Menar inte att de påstår att pojken inte har en snopp. Menar att de försöker jämnställa kvinnor och män som om det inte finns några skillnader på oss.

Alla dessa genusförskolor till exempel.
  • puss
    Anonym (mamma) skrev 2014-03-10 06:13:01 följande:
    Menar inte att de påstår att pojken inte har en snopp. Menar att de försöker jämnställa kvinnor och män som om det inte finns några skillnader på oss.

Alla dessa genusförskolor till exempel.
    Vilka skillnader är det du menar? Ge gärna ett konkret exempel så jag begriper.
  • puss

Enda exemplet jag kan komma på som inte gör skillnad på män och kvinnor är väl typ om de säger att pappor kan föda barn, och det är ju fel.

• Anonym (mamma)
    puss skrev 2014-03-10 06:26:39 följande:
    Enda exemplet jag kan komma på som inte gör skillnad på män och kvinnor är väl typ om de säger att pappor kan föda barn, och det är ju fel.
    Om man observerar skolbarn under 10 på en skolgård så visar det sig oftast att flickor leker på mindre ytor, i mindre grupper och mera stillsamt. Medans pojkarna hellre rör sig på större ytor, högljutt och i fyra eller fler. Finns många exempel men detta är bara basic beteendevetenskap. Detta vill genusförskolor jättegärna motverka, trots att detta hör till våran mänskliga natur. Jag ser absolut inte några problem med att tjejerna joinar killarna och springer runt, så missförstå mig inte. Jag tycker bara att det är fel att man matar in att det ska vara på ett visst sätt. Barnen borde få välja själva, och oftast väljer man att umgås med folk som är lika en själv. :)

Du kan läsa mer om sånt här om du bara googlar runt (: 
Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .