• Anonym (Undrar)

Ni som klär era pojkar i klänningar .

Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m.
    går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

• Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .
  • Dixie
    Anonym (snart påsklov) skrev 2014-03-06 20:37:37 följande:
    Denna diskussion är så fånig, den dyker upp lite då och då här på FL. Varför utsätta sina söner för risk för förnedring i skolan genom att sätta på/ tillåta sonen ta på en klänning eller kjol? Ska han ha klackskor och rosa läppstift också? Glittrigt hårspänne? Är kul som påskkärring eller vid maskerad... annars? Not

Det fjantiga är väl att man inte låter ens barn få bestämma vad de vill ha på sig själv?! Varför skulle ett glittrigt hårspänne vara fel på ett barn som vill ha det?? Det är ju föräldrarna som ger barnen dessa åsikter att det på något sätt skulle vara fel att pojkar har tex rosa kläder - är det inte bättre om föräldrar kunde lära sina barn att man aldrig retas?
  • Anonym (Idiot)
    Anonym (snart påsklov) skrev 2014-03-06 20:37:37 följande:

Denna diskussion är så fånig, den dyker upp lite då och då här på FL.
    Varför utsätta sina söner för risk för förnedring i skolan genom att sätta på/
    tillåta sonen ta på en klänning eller kjol?
    Ska han ha klackskor och rosa läppstift också? Glittrigt hårspänne?
    Är kul som påskkärring eller vid maskerad... annars? Not

Varför är det förnedrande? Vad har du för kvinnosyn?
  • Anonym (Andro)
    Anonym (Malva) skrev 2014-03-06 17:59:46 följande:
    Min son har en rosa tröja skulle aldrig ens få tanken på att skicka honom till förskolan med klänning! Men man får göra som man vill.. Smaken är ju som baken:) Men har en fråga till dom som skickar sina söner till förskolan/skolan med klänning, är ni inte oroliga för att dom ska bli retade!?
    Retad kan de bli för vad som helst ändå. Finns det verkligen folk som med flit skickar sina pojkar iväg med klänning menar du? Kanske är de mer toleranta mot vad barnet själv vill!

Dessutom är det ju barnen som retar som har allvarliga uppfostringsproblem hemma, inte de som blir retade!
  • Anna J01

Jag hoppas dagen kommer då pojkar (och alla barn) kan titta på klänningen i garderoben och inte behöva tänka:

-Jag kan faktiskt ha klänning fast jag är kille!

Utan i stället bara tänka:

-Å men den här vill jag ha idag!

Kläder är bara kläder. Det är personer som pratar om förlöjligande som är felet. Om inte denna könsöverskridande kamp skulle existerat så skulle vi kvinnor ju suttit hemma i våra klänningar utan att ha någon talan alls.

Tänk vad man tyckte när man satte på byxor på sina små flickor!! Men det är ju såklart.. Det manliga, såsom byxor är ju bra. När det går åt andra hållet ja då är det löjligt, mesigt och fjantigt.

Tjejen o jeans och keps hon är tuff hon. Men killen med kjol, han är en riktig fjolla.

Ni som säger att det är larvigt med pojkar i klänning. Det är NI som skapar mobbarna!!!

• Anonym (Semlan)
    Anonym (Undrar) skrev 2014-03-06 11:22:27 följande:
    Hej en fråga ni som klär era pojkar i klänningar,rosa kläder m.m. går era män i dessa kläder,eller löjliggör ni era barn,bara för att?

Har aldrig någonsin träffat någon som klär sina pojkar i klänning, och männen väljer ju själva sina kläder. Min man har en rosa skjorta. Han är skitsnygg i den (det är HAN som valt den och som köpt den).
  • gudsfurste
    Anna J01 skrev 2014-03-06 21:45:52 följande:
    Jag hoppas dagen kommer då pojkar (och alla barn) kan titta på klänningen i garderoben och inte behöva tänka:
    -Jag kan faktiskt ha klänning fast jag är kille!
    Utan i stället bara tänka:
    -Å men den här vill jag ha idag!

Kläder är bara kläder. Det är personer som pratar om förlöjligande som är felet. Om inte denna könsöverskridande kamp skulle existerat så skulle vi kvinnor ju suttit hemma i våra klänningar utan att ha någon talan alls.
    Tänk vad man tyckte när man satte på byxor på sina små flickor!! Men det är ju såklart.. Det manliga, såsom byxor är ju bra. När det går åt andra hållet ja då är det löjligt, mesigt och fjantigt.
    Tjejen o jeans och keps hon är tuff hon. Men killen med kjol, han är en riktig fjolla.

Ni som säger att det är larvigt med pojkar i klänning. Det är NI som skapar mobbarna!!!
  • PGA

Det rör sig om korkade föräldrar som enbart fokuserar på sig själva.

• Selfish Geene
    Anonym (Malva) skrev 2014-03-06 17:59:46 följande:
    Min son har en rosa tröja skulle aldrig ens få tanken på att skicka honom till förskolan med klänning! Men man får göra som man vill.. Smaken är ju som baken:) Men har en fråga till dom som skickar sina söner till förskolan/skolan med klänning, är ni inte oroliga för att dom ska bli retade!?

Inte det minsra orolig, jag ser titt som tätt pojkarna på min sons förskola med både nagellack, fina hårspännen och läppstift. Varför skulle dom reta någon med klänning?
  • Anonym (Semlan)

Det är inte ens 100 år sedan det ansågs oerhört löjligt och olämpligt för kvinnor att ha byxor.

Svar på tråden Ni som klär era pojkar i klänningar .