• Namine

vad köpte ni på ullared?

Ni som varit till Ullared och handlat till bebis, vad har ni köpt och vad har det kostat? har det varit mycket billigare och har dom bra grejer?

Ni får gärna lägga upp bilder också på vad ni köpt. så roligt att se lite vad dom har. ska nämligen dit om 4 veckor.

• Svar på tråden vad köpte ni på ullared?
  • Namine

åh vad roligt med lite bilder. :D
    men undrar hur ofta dom fyller på och så? någon som vet? vi ska ju dit i början av april tror ni dom fyllt på då?

• yoshimi
    Namine skrev 2014-03-11 18:30:55 följande:
    åh vad roligt med lite bilder. :D
    men undrar hur ofta dom fyller på och så? någon som vet? vi ska ju dit i början av april tror ni dom fyllt på då?
    De fyller på varje dag, sen är det lite mellanperiod nu innan alla börjar handla inför sommaren nog därför som det upplevs som utplockat.

Mkt är billigt, men sen finns det mkt av egna märken och kanske sämre kvalitet så tänk efter lite före är mitt tips.

Bland annat har de haft Brio Primo med bas för ca 1200:-, mycket bra pris. :)
    De brukar ha en del Babybjörnprylar om man gillar det.
    Nappar är några kronor billigare och även MAM´s produkter,
    är man ändå där kan man ju passa på att shoppa även om man bara tjänar några kronor
    man har ju ändå tagit sig dit. :)

Mysiga filtar brukar finnas en del, fina bäddset till både vagn och säng.

När det gäller kläder är det märket med giraffen på som enligt mig har bäst kvalitet.
    Ytterkläder till bebis har jag ingen koll på, men stora grabben har haft jackor, överdragsbyxor och annat från On the peak och de har varit toppen. :)
  • Namine
    yoshimi skrev 2014-03-11 19:08:45 följande:
    De fyller på varje dag, sen är det lite mellanperiod nu innan alla börjar handla inför sommaren nog därför som det upplevs som utplockat.

Mkt är billigt, men sen finns det mkt av egna märken och kanske sämre kvalitet så tänk efter lite före är mitt tips.

Bland annat har de haft Brio Primo med bas för ca 1200:-, mycket bra pris. :)
    De brukar ha en del Babybjörnprylar om man gillar det.
    Nappar är några kronor billigare och även MAM´s produkter,
    är man ändå där kan man ju passa på att shoppa även om man bara tjänar några kronor
    man har ju ändå tagit sig dit. :)

Mysiga filtar brukar finnas en del, fina bäddset till både vagn och säng.

När det gäller kläder är det märket med giraffen på som enligt mig har bäst kvalitet.
    Ytterkläder till bebis har jag ingen koll på, men stora grabben har haft jackor, överdragsbyxor och annat från On the peak och de har varit toppen. :)
    ja men det låter ju som att det finns lite.
    vagn, spjälsäng och babyskydd har vi redan så det behöver vi inte i alla fall.7

Dock vill jag köpa vagga.
    sen måste vi köpa alla tillbehör till säng och så. täcke, kudde, bäddset och liknande.
    måste göra en hel lista. har allt i huvudet just nu och det är mycket. tror nästan jag kommer shoppa ihjäl mig faktiskt.
  • Mrs Fii

Var där i helgen och köpte på mig lite inför ankomsten. Bla en babybjörn babysitter som var stora målet med resan. Kostade 999:- och den får man betala några hundralappar mer för i annan affär. Men jag hade tur och lyckades norpa åt mig en av de två som fanns. Dagen efter hade de inte fyllt på dem heller.

Köpte lite amningskupor, nappar och en flaska. Det är lite billigare där.
    Jag blev lite besviken över att de har babykläderna uppdelade efter tjej och kille nu. Lättare att få överblick om man inte vet vilket kön man väntar när kläderna finns på samma plats.

• yoshimi
    Namine skrev 2014-03-11 20:08:13 följande:
    ja men det låter ju som att det finns lite.
    vagn, spjälsäng och babyskydd har vi redan så det behöver vi inte i alla fall.7

Dock vill jag köpa vagga.
    sen måste vi köpa alla tillbehör till säng och så. täcke, kudde, bäddset och liknande.
    måste göra en hel lista. har allt i huvudet just nu och det är mycket. tror nästan jag kommer shoppa ihjäl mig faktiskt.
    Vagga finns, själva vaggan kostar 749:-, ca 119:- för madrass och 119:- för spjälskydd till vagga. :)
    Har en kompis som nyss köpt den, superfin!

Jag kommer nog också gå loss, fast vi har bara knappt en timme ner så behöver ju bara köpa det som behövs precis när bebis kommer. :)
  • Lite Av Varje
    micha123 skrev 2014-03-11 18:09:58 följande:
    Jag var på Ullared igår och jag måste säga att jag är sååå besviken! På baby avdelningen var det massa tomma hyllor och resten var bara utplockat och fanns inte mkt att välja på :( mammakläder hade dom knappt inga heller. Men jag köpte iaf en del saker! Försöker lägga in en bild!

Baby gym, babysitter, amningskudde samt en snuttis/dinglis.

Vad kostade babygymmet? :)
  • yoshimi

Just det, köp Örontermometer! Låg en eller ett par hundra billigare än i vanliga butiker. :)

• micha123
    Lite Av Varje skrev 2014-03-11 20:17:19 följande:

Vad kostade babygymmet? :)
    Det kostade 299:- :) fanns några dyrare också, men jag gillade denna mest :D
  • Namine
    yoshimi skrev 2014-03-11 20:18:12 följande:
    Just det, köp Örontermometer! Låg en eller ett par hundra billigare än i vanliga butiker. :)
    fast örontemp ska du ju inte använda till barn under 3 år. så det känns inte speciellt aktuellt faktiskt. då är rektaltemp något som vi måste köpa. men det blir nog apotekets. känns säkrast så.
Svar på tråden vad köpte ni på ullared?